Alla <3 helg och en Krockad bil

Lördag morgon, och tillika alla hjärtans dag (och även vår månadsdag) började med en snabb frukost innan vi åkte iväg till Farsta för Neos dans. Eftersom att Andreas fortfarande var sjuk och hostade stup i ett fick jag dansa med Neo istället. Det var jättekul och han har verkligen blivit duktigt, och mer framåt, sen jag var med senast :) efter dansen mötte vi upp pappa A igen och gick runt i centrum en liten stund.
 
Väl hemma igen blev det lunch och sen lockade solen ut mig. Jag tog med mig N i vagnen (lite extra träning för mig, och frisk luft för N) så han fick sova en sväng, medan jag gick bort mot slottet i rask takt. Det var massor av folk ute och gick, och det förstår jag! Det var så härligt vårigt ute och man blev så glad av solen - en riktigt D-vitaminboost ;)
 
 
På eftermiddagen bakade jag ihop en Kolabrownie med Nutella i (recept kommer), som vi skulle ha senare på kvällen. Efter lite städning utelek och handling blev det sedan hjärtpizzor till middag. Vi som alltid brukar göra pizzorna med samma "fyllning" varje gång varierade oss idag och hade tomatsås, köttfärs, salami, lök, champinjoner, paprika och mozzarella på - riktigt gott var det! Efterrättspizzan blev sedan en pizza med ricotta, kanel- och sockerstekta äpplen, mandelmassa och mandelspån. Mandelmassa på pizzan är verkligen en ny favorit för mig! Det måste ni testa!
 
 
Kolabrownien tog vi lite senare på kvällen, efter att vi tittat färdigt på bidragen i Melodifestivalen. Där var förresten Mariette den enda bra låten. Till brownien serverade jag grädde med strösselhjärtan och utströdda Kärlekspiller, hihi. Blev en riktigt god efterrätt som man sedan var proppmätt efter att ha ätit! ;) Kvällen slutade med Taken 3 i soffan med min älskade. Filmen bra den med, liksom föregångarna :)
 
 
På söndag morgon sen fick alla hjärtans dag-temat fortsätta, eftersom att vi inte hade hunnit med någon mysfrukost på lördagen. Jag bakade nyttiga blåbärsscones från Fredriksfika som blev jättegoda. Man behövde egentligen inte ha något pålägg på, utan de var goda som de var. Ost på var dock gott det med :) tips igen!
 
De här fina kott-servetterna hittade jag förresten på rean på Lagerhaus, 10kr för ett paket!
 
Att vi sedan åkte och veckohandlade och att jag krockade bilen när jag skulle parkera hemma hör ju egentligen inte hit. Men FAN så illa det var och där kan man ju säga att alla hjärtans-helgen var förstörd... :( Usch va dåligt jag mådde över det. Jag och A pratade dock en massa på kvällen sen om hur vi skulle lösa det och så, så sen kändes det i alla fall bättre. Vi låg sedan i soffan i varandras armar, en bra stund, och pratade om annat, och kvällen slutade väldigt bra ändå <3 Hur hade ni det på Alla Hjärtans Dag?
 
@!#Z!!@#!
 

Kommentarer
Johanna säger:

Ser ut som du haft en mysig helg, men fy vad jobbigt att krocka bilen! Jag har gjort något liknande en gång och man får så mycket ångest, det äter upp en inifrån! Så tur att du har en förstående kille, det hjälper ju massa när man mår lite dåligt!

2015-02-17 | 14:27:03
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
Sarah - Mamma till Julia säger:

Usch då, du som pratade om det där med parkeringen sist :/

2015-02-17 | 20:48:13
Bloggadress: http://sarahclasson.blogg.se
Susanna blivande tvåbarnsmamma - tävling på bloggen! säger:

Vad svårt det var att komma in på bloggen till dig där ett tag :S

Vad mysigt ni såg ut att ha det på Alla hjärtans dag! Och efterrätt pizza var nå nytt! Är det verkligen gott? hehe. Vad jobbigt att krocka med bilen!
Vår dag var rätt så lugn, överraskade min man med frukost på sängen annars så var vi på en shoppingrunda och kollade på lilla Skidfestivalen för barn som anordnades i centrum.

Sv; Tack! :) Det är jättegott också så kan man äta det med gott samvete ;)

Jag kommer nog vara en "tråkig" mamma om vintrarna men har svårt för snö och kyla hehe. Föredrar hellre varmare strök ;) Men när Melwin blir äldre ska jag ut och leka i snön, oavsett om jag gillar det eller ej :)




Svar: Jaha va konstigt, undra vad det berodde på... Du får gärna meddela mig igen om det upprepar sig :)
Ja efterrättspizza var verkligen jättegott, även om jag också var skeptisk innan jag testade. Leila Lindholm har många olika recept på det t.ex., så testa nån gång vettja :)

Låter som att ni också hade en skön alla hjärtans-helg :) och va roligt med skidfestival!
Helbraflinga

2015-02-17 | 22:01:54
Bloggadress: http://www.fruroeim.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback