Fettorsdag

I tisdags var jag ut och träffade Sandra efter jobbet. Vi åt/fikade på Café Bistro Gamla stan. Det var ett mysigt ställe och vi satt där i närmare tre timmar och pratade och hade det trevligt :) Men eftersom jag inte var hemma då blev det heller inget semmelbak då. Istället tog vi det igår, när även Neo var hemma hos oss.
 
 
Här är det någon som redan hunnit smaka en semla... ;)
 
Jag testade att baka en hälsosam variant av semlan, utan socker och utan vetemjöl. Istället innehöll den mandelmjöl, kokosmjöl, pofiber, sukrin och såklart en del andra, mer vanliga, ingredienser. Semlorna blev små, men ändå lagom stora. Jag tyckte också att det var goda, men att det var någonting som saknades smakmässigt. Plus att jag fick en sån där konstig kall känsla i svalget/halsen som jag fick förut nån gång när jag bakade kakor på mestadels mandelmjöl. Så det gjorde ju att de fick sämre betyg också... Är det någon som varit med om det själv? Eller någon som vet vad det beror på?
 

Kommentarer
Fröken M säger:

jag har faktiskt aldrig testat någon "nyttig" variant,
tvärt om, här blev det synnerligen onyttiga semlor igår fyllda med diverse gottigheter :)

2015-02-22 | 11:12:50
Bloggadress: http://frokenmela.se
Johanna säger:

Oj det låter speciellt den känslan du fick i munnen av mandelmjölet. Jag har aldrig bakat så mycket med mandelmjöl förut, utan gjorde det första gången bara för några dagar sedan och det gick inget vidare, så har ingen erfarenhet att dela med mig av tyvärr. Dock tycker jag dina semlor ser väldigt goda ut! Men det är alltid svårt att lyckas med nya recept första gången... Övning ger som bekant färdighet :)

2015-02-23 | 15:28:25
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
Cissi säger:

Det är inte så att du är allergisk mot mandelmjölet?

Tjejernas kärlek till frost kan jag ju tycka är något överdriven.. Men den är bra! Påminner mycket om klassiska Disney, som det var när man var liten med mycket sång! 😊

2015-02-26 | 09:11:20
Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se
Vano säger:

Såå goda dom ser ut =)

2015-02-28 | 16:15:47
Bloggadress: http://vanissajulclaude.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback