Handbolls-VM

Då var det igång igen, herrarnas handbolls-VM i Qatar. I fredags spelade Sverige sin första match, mot Island. Sverige vann med 24-16 och det kändes aldrig som att det var någon fråga om vilka som skulle vinna. I Sveriges grupp (C) ingår (förutom Sverige och Island) även Algeriet, Egypten, Frankrike och Tjeckien, och det är Tjeckien vi möter idag, kl 19:00. Hoppas på vinst igen såklart!
 
 
Senaste åren har jag tittat väldigt lite på handboll och inte haft särskilt mycket koll över huvud taget. Det har både varit det att jag inte har vetat om matcher och turneringar samtidigt som jag haft annat för mig. En annan anledning, till varför jag tror att jag inte har samma sug för handbollen, är att jag ofta mår halvt dåligt och blir aningen deprimerad när jag tittar. Inte för att det är tråkigt utan snarare tvärt om. Jag saknar att spela handboll, är ledsen över att det inte alls blev som jag tänkte när jag flyttade ner till Stockholm. Jag vet att jag skulle kunna testa olika lag och så, men det finns dåligt med tid över plus att jag inte alls har tron på mog själv att kunna komma tillbaka och bli bra. Det som också är tråkigt är att de flesta som spelar och är i min ålder är riktigt bra och ska man spela med några "halvbra" för att passa in så kommer det bara vara yngre tjejer, vilket även det känns jobbigt. Nu vet jag inte alls om det är så, säkert inte, men min känsla ligger lite där.
 
Jag kan ofta tänka tillbaka på tiden jag spelade handboll medan jag fortfarande bodde hemma. Vilken underbar tid det var, jag hade så himla roligt! Jag har det underbart här i Stockholm med min fina A och N också, men det är ett helt annat liv. Det allra bästa vore om man kunde ha båda... Men vi får se om det någonsin kommer att bli handboll spelat för mig igen, kanske blir något korplag nån gång eller något lag som inte satsar så hårt. För en hård satsning skulle jag inte klara av, särskilt inte tidsmässigt.
 
Nej nu ska jag sluta svamla, snart är det dags för match nummer två - kom igen Sverige!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback