Sista julfirandet

Den 29:e, alltså måndagen vi kommit hem från fjällen, så var det dags för det sista julfirandet för vår del. A's pappa med fru kom hem till oss och hade med sig en hel del julklappar. Neo fick längdskidor, kläder från Thailand (där de precis varit), radiostyrt tåg till BRIO-tågbanan. Jag och A fick en ny traktörpanna, jag fick ett julset från Body Shop med lite av varje i och A fick t-shirtar från Thailand och pengar. Tack så mycket för det fina!

 

Vi bjöd på ”lättare” lunch i form av hembakta små pizzor. Det blev både vanliga och söta pizzor, så egentligen blev det en tvårätters bestående av pizzor ;) Vi fick idén att testa söta pizzor ifrån Leilas bok One More Slice som jag fick i julklapp av Neo (eg. Andreas). Vi gjorde två olika söta varianter, här är det vi hade på dem:

 

Nr 1

Ricottaost

Päron

Blåmögelost

Valnötter

 

Nr 2

Ricottaost

Mandelmassa

Mörk choklad

Vit choklad

Färska fikon

Flytande honung

 

Pizza nr 2 (utan honung på just de här, det glömde vi)
 

Jag tyckte att pizza nummer 2 var den godaste och den har vi till och med gjort en gång till redan efter det. Det var verkligen gott med mandelmassa på pizzan, så det är något jag verkligen rekommenderar er att testa!


Kommentarer
Madeleines.se - Fotoglad Bröllopsplanerande Mamma säger:

Ja det känns så bra! Jag jobbar på ett företag som håller på med Digitala Medier och som marknadskoordinator gör jag allt som har med företaget marknadsföring att göra - just nu mycket med webbsida, marknadsprofil, nyhetsbrev osv :D

Svar: Jaha, det låter ju faktiskt väldigt kul och spännande :)
Helbraflinga

2015-01-10 | 16:39:31
Bloggadress: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback