Efter ett halvår...

...har jag äntligen köpt min efterlängtade köksmaskin - nämligen en Kitchen Aid! Fick presentkort av mamma, pappa, mormor, morfar och farfar i julklapp och har sparat på dem tills nu. Igår var vi nämligen till Barkarby, ett av de få ställen där butiken Önska (där jag fått presentkort) finns. Hade räknat på att maskinen skulle vara lite dyrare på Önska än på flera andra ställen, men nu hade de turligt nog rabatt på hushållsmaskinerna just nu. Så totalt sett behövde jag bara betala 999 kr för KitchenAid:en. "Ett väldigt överkomligt pris på en Kitchen Aid" som kassörskan sa :) Det blev alltså en Pärlvit ARTISAN 4,8 liters, ser ut såhär:
 
Längtar nu tills jag ska inviga den... :)
 
Förutom att åka till Önska så var vi även in på Quality Outlet, där jag hittade en regnjacka på Helly Hansen, åt asiatisk lunchbuffé och veckohandlade på ÏCA Maxi. Produktivt och bra, och jag var mer än nöjd när vi åkte hemåt igen. Vi gjorde sedan en exotisk sallad till middag som blev supergod - men för att toppa det (eller egentligen var det väl en muta från A's sida) så blev det sedan ost och kex med vin till Championsleaugefinalen. Det gick ju liksom bra att titta på fotboll en gång när man fick såna godsaker till ;)
 
Mathavre, melon, apelsin, rödkål, ruccola,
äpple, rostade nötter, exotisk dressing
och spanska charkuterier - mums :)
 
Idag blev det en stormig förmiddag i lekparken och sedan hemgjorda hamburgare till lunch. A testade köttkvarnen för första gången och malde högrev till färs. Blev riktigt goda hamburgare med sötpotatispommes och stuvad majs till - stuvad majs är nog bland det godaste som finns! :)
 
Jag har också hunnit med mitt sista träningspass som 24-åring. Jo jag tänkte faktiskt lite så under passet, "jag kommer ju aldrig mer att vara under 25 år när jag tränar så det är ju lika bra att köra på ordentligt idag", haha ;) Jag och A var och gymmade nu på kvällen efter att vi lämnat N hos sin mamma. Blev ett rätt tungt och långt pass. Har lagt om passen lite mer nu och kör lite lättare men med fler set och reps istället. I marklyft blir det t.ex. 5x5(tunga) nu jämför med 6(jättetunga) + 10(lättare) som jag körde förut. Känns bra, är faktiskt en liten lättnad att inte behöva söka efter rekordvikter i princip varje gång...
 
Som den sporthelg det här tydligen var så avslutade vi kvällen med middag och lite rester av osten, vinet och kexen framför Formel 1:en. Och jag måste ju säga att Formel 1 är bra mycket roligare att titta på än fotboll (som igår) :P

Kommentarer
Cissi säger:

Grattis i efterskott ;) Hoppas du fick en bra födelsedag! och mycket nytta av din kitchen aid, de är så snygga ;)

2015-06-10 | 14:09:40
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback