London del 2

Eftersom att vi bodde i Notting Hill och just i närheten av Portobello Road, så var det ju klart att vi skulle gå på Portobello Road Market. Det är en av de största marknaderna i London som sträcker sig längs hela Portobello Road. Den har massor av stånd med allt ifrån loppisgrejer, nya kläder, accessoarer, tavlor och souvenirer till frukt, nybakt bröd, bakverk och blommor i alla dess slag. Där på marknaden fördrev vi många timmar och någon riktigt lunch blev det aldrig. Istället köpte vi saker lite här och där på marknaden som vi åt. Annars köpte vi inte så mycket, A köpte en pikétröja och jag en klänning. Och tänk att jag faktiskt kunde ha klänningen, utan att ha provat den! :) Under dagen...
 
 
 
...var vi som sagt på Portobello Road Market.
 
 
...såg vi massa fina hus igen.
 
...tittade vi på Paella-matlagning (och jag drömde mig tillbaka till Spanien...).
 
...tittade vi på och köpte mat och godsaker :)
  
...satte vi oss inne på en jättemysig restaurang och tog lite att dricka.
  
...såg vi fina målningar.
 
...åt vi den största crossianten (med ost och skicka i) vi sett!
 
...var vi in på en (kläd)affär med sjukt många symaskiner.
 
...hann vi även med att vila på hotellrummet innan det blev middag på en italiensk restaurang.
 
På söndagen åkte vi sedan från hotellet med förbeställd taxi till tåget som skulle ta oss till Heathrow. Gick väldigt snabbt och smidigt, så på flygplatsen fick vi sedan tid för att shoppa lite (jag köpte en HATT!!) samt äta en brunch innan planet gick. Vi hade supermysiga dagar i London och jag tackar verkligen min fina A, som är alldeles för underbar, för den här 25-årspresenten - den absolut bästa presenten jag fått <3 Vet inte vad jag gjort för att förtjäna den... :) Jag älskar dig!

Kommentarer
christin säger:

Åh så mysigt det ser ut, älskar marknader och en marknad i London vore inte helt fel ;)

Svar: Ja marknaden var väldigt mysig, verkligen värd att besöka om man är där :)
Helbraflinga

2015-06-16 | 17:03:34
Bloggadress: http://christinsshopping.blogg.se
Fröken M säger:

Gud va härligt !!
Och den där frukten...MUMS !!
Jag har bara varit på en snabbvisit i London en gång för många år sedan,
men jag hoppas att jag får möjlighet att åka dit någon gång igen :)

2015-06-18 | 20:44:15
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback