Migrän?

Igår efter att vi hade varit och gymmat, kommit hem, lagat mat och satt oss för att äta så märkte jag att jag började få ett synbortfall på vänster öga. Det kom från vänster och liksom flimrade. Höll på så i ca 45 minuter innan det slutade. Ganska fort efter att det gått över började jag få lite ont i huvudet. Även huvudvärken stegrade ganska fort och blev liksom väldigt tryckande från alla håll. I och med att den tryckte så, så blev den väldigt jobbig. Det var betydligt jobbigare än när jag brukar ha ont i huvudet annars och jag ville inget annat än att lägga mig och sova. Sagt och gjort, jag gick och la mig ganska fort och somnade.

Nu på morgonen var jag riktigt trött, trots 8 timmars sömn, och hade fortfarande lite ont i huvudet. Tröttheten brukar iofs vara rätt jobbig dagar efter att jag tränat, men jag trodde inte att huvudvärken skulle hänga kvar...
 
Så vad tror ni? Kan det här ha varit migrän? Eller kanske en "migrän light" som första start på återkommande migrän? Är det någon annan som känt såhär nån gång, som aldrig haft migrän tidigare (liksom mig)?

Kommentarer
MATILDA ROSQVIST säger:

Jag har migrän väldigt ofta men man kan ju ha olika symtom :)

2015-06-19 | 14:23:54
Bloggadress: http://matildays.se
Madeleine säger:

Jag har också migrän. Får synbortfall, tappar känsel i olika kroppsdelar, hemsk värk i huvudet och blir extremt trött efter, sover ungefär ett dygn efteråt. Man kan ha migrän på olika stadier, låter som att det var migrän du hade men kanske lite lindrigare sort om man säger så, och olika symptom kan man ha.

Madeleine

Svar: Usch va obehagligt, det låter ju riktigt illa det du brukar få :(
Helbraflinga

2015-06-23 | 00:08:08
Bloggadress: http://vitsvartochlime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback