Söndagen blev lördag

...och tvärt om. Jag har hela tiden, sedan månader tillbaka, varit inställd på att bandyfinalen skulle gå söndagen den 15 mars. Som alltid. På en söndag. Men i år var inte bandyfinalen som vanligt. Förutom att den flyttat från Friends arena till Tele2 arena så har evenemanget ändrats från söndag till lördag. Man har även lagt till en bronsmatch för herrarna och därmed ändrat tiden för guldfinalen (som den numera heter). Trots alla dessa ändringar kunde jag ändå åka och titta på finalen, och jag fick faktiskt med mig A - tro det eller ej. Får tacka hans mamma + sambo för att de kom och var barnvakt åt N under tiden! Det var A's första bandymatch någonsin, så det var ju synd att det var dåligt spel och att SAIK förlorade. Men det brydde ju inte han sig nämnvärt mycket om ;) takkonsturktionen i arenan var mycket roligare ^^.
 
Matchen - och takkonstruktionen
 
Jag själv blev besviken, såklart, men släppte det ganska snabbt. Tycker dock att det var riktigt dåligt med folk där, bara runt 15 000. Tidigare på Studenternas brukade det i alla fall vara runt 20 000 för det mesta, ibland mer. 
 
Tidigare under veckan hade vi även tänkt att vi skulle höra av oss till Klara med familj och höra om de hade lust att träffas på lördagen (eftersom bandyfinalen ALLTID går på söndagen). Precis när jag skickat iväg ett sms till henne fick jag tillbaka ett där hon skrev att hon precis tagit upp mobilen för att skriva till mig - lite läskigt :P Vi bestämde i alla fall att de skulle komma hem till oss på söndagen, och så blev det :)
 
Vi gav dem de här fina tavlorna från Formeli i "välkommentillvärlden-presenter" :)
 
Strax innan lunch kom de hem till oss, familjen på numera 4 medlemmar. Lillasyster Ethel, som nu är snart 2 månader, låg och sov när de kom (och en stor del av tiden de var hos oss också iofs) och hon var ju såå himla fin! Förutom att titta på/prata med bebis så blev det en hel del prat, röjande för Neo och Nora, mat i form av pizzabullar, fika i form av cheesecake (som jag inte alls blev nöjd med) och en sväng ut till lekparken. Var jättekul att de kom och hälsade på!
 
Gungande i lekparken :)
 
När de åkt hemåt packade även vi in oss i bilen för att först lämna N hos sin mamma och sen åka iväg och gymma. Kändes ju sådär att gymma med en cheesecake i magen... Jag tog det rätt lugnt faktiskt och testade mest att göra knäböj på lite olika sätt, och det är så fruktansvärt obekvämt! haha. Får se om jag någonsin kommer att börja köra det... ;)
 
 

Kommentarer
Jessica säger:

Finalen var vell på en lördag förra året med har jag för mig?:)

Svar: Nej det var söndagen den 16 mars, har ett blogginlägg från då också ;)
Helbraflinga

2015-03-18 | 08:27:58
Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Vad roligt med bandy! :)

2015-03-18 | 09:36:46
Bloggadress: http://spontan.blogg.se
Marie säger:

Skoj med bandy och för mig så är ingen dag rätt känns det som, måste tänka till vilken dag det är, och ja idag är det ons, hehe

Så fina tavlor =D

2015-03-18 | 11:00:30
Bloggadress: http://myflowergirl.blogg.se
Linn säger:

Hej! Du verkar ha en väldigt bra smak på saker och ting, så skulle du kunna vara SÅ SNÄLL att kolla in mitt senaste inlägg och säga vad du tycker om de två sofforna jag och min kille är så envisa om. Jag vill ha den ena och han den andra, så ge mig gärna lite tips och tankar! KRAM

2015-03-19 | 09:12:46
Bloggadress: http://iselins.blogg.se
Mirre säger:

Ja underbara vår :)

2015-03-19 | 14:46:08
Bloggadress: http://myflowergirl.blogg.se
MATILDA ROSQVIST säger:

Mums tårtan såg god ut :D

2015-03-19 | 19:52:37
Bloggadress: http://matildays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback