På mitt nattduksbord

För ett bra tag sedan visade min faster mig några böcker som hon hade läst och verkligen gillade. Hon hade nästan hela serien och sa att jag kunde få dem om jag ville. De stod ganska länge, men nu när jag väl börjat läsa dem kan jag inte släppa taget om dem! Så nu tänkte alltså jag tipsa er om en serie med böcker som jag läser just nu, och de är de bästa på länge måste jag säga. Så kul också att det är en så pass lång serie så man verligen hinner lära känna karaktärerna. Jag älskar även författaren Katerina Janouch och sättet hon skriver på. Har läst fler av henne böcker förut och gillade verkligen sättet hon skrev på då också. Ytterligare ett plus är att det är väldigt fina färgglada böcker :)
 
Såhär ser mitt nattduksbord ut just nu :)
 
De här böckerna handlar om barnmorskan Cecilia Lund och hennes familj. Man får följa både henne och hennes systrars, hennes mammas och hennes mormors familjer i allt från vardagspusslet med många barn, tonårsgrubbel och jobb till otrohet och kidnappningar. Jag avslutade den fjärde boken igår och började direkt med den femte. Böckerna som finns hittills är:
 
Bedragen
Systerskap
Hittebarnet
Tigerkvinnan
Modershjärtat
Nattsländan
Blodssystrar
Barfotaflickan (utkommer v. 24)
 

Kommentarer
Lisen säger:

Åhh dom är superbra, vill du låna några av mig så har jag ett flertal från den serien :)

2015-05-18 | 16:21:43
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren
Madeleine säger:

Det är kul när man kommer över bra böcker att läsa.

Madeleine

Svar: Ja men visst är det det! Gillar att det är en serie så man bara får läsa mer och mer, fastän bok efter bok tar slut :)
Helbraflinga

2015-05-22 | 10:09:47
Bloggadress: http://vitsvartochlime.blogg.se
Cissi säger:

Dom är lättlästa och bra.
Såg att det kommer en ny snart så har ställt mig i "kö" på den på bibblan ;)

Svar: Ja verkligen! Smart, det kanske man borde göra :)
Helbraflinga

2015-06-05 | 13:01:14
Bloggadress: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback