Valborg och första maj

I torsdags kväll var vi iväg till Alby Friluftsgård för Valborgsfirande, liksom de senaste två åren. De har lotterier, godisstånd, säljer korv, fika och popcorn samt lite ballonger. Runt åttatiden börjar fackeltåget gå för att sedan tända brasan. Det är även lite sång av bland annat "vårkören". Kul att de ordnar något så nära oss och kul för Neo att se brasan. Dock var det väldigt kallt och blåsigt där så vi gick hem ganska fort efter att de tänt. N pratade senast i morse om att han hade sett elden, och skulle berätta det för sin mamma :)
 
 
 
Igår var vi till IKEA, som massa andra Stockholmare. Redan en timme efter de öppnat var det riktigt mycket folk, och när vi kom ut därifrån en, en och en halv timme senare var det ju inte direkt mindre! Skönt att vi ändå kom dit så tidigt. Vi köpte lite smått och gott när vi var där, nya matlådor, en brandvarnare, champagneglas, lite garderobstillbehör och så. Det blev sedan lunch inne på foodcourten i Heron City. A och N fick McDonalds-hamburgare medan jag tog kycklingwok med cashewnötter - alla nöjda och glada ;) Hann med en visit in på Mediamarkt också där N sprang runt runt och tyckte det var jättekul. Lite småjobbigt tyckte jag som fick jaga honom bakom alla längder med varor som han inte syntes bakom ;) På kvällen blev det tapas hemma, det är ju såå gott! Blev så sugen på att åka till Spanien igen också :)

Kommentarer
Johanna säger:

Vi var också på Ikea idag vid elva och det var helt kaos! Jag lämnade till och med ikeapåsen med grejer när jag såg köerna vid kassan och köpte bara det godis vi hade åkt dit för att köpa (billigt lösvikt på Ikea i Norge!)
Sv: jag träffade min bonusdotter när hon var 2,5 och vi flyttade ihop när hon var närmare 3,5 - men hon var iofs 3 när jag träffade henne första gången för vi tog det väldigt lugnt. Nu är hon 6 och jag är lika självklar för henne som hennes andra föräldrar - det funkar jättebra mellan oss! Min relation till hennes mamma är saklig men egentligen inte mer än en bekantskap, hon har aldrig "lagt sig i" min relation till hennes dotter och jag har inte känt att hon är en del av den relationen heller. Min sambo är den som tar samtalen dem emellan och jag håller mig utanför. Ibland har det varit det som varit jobbigt för mig, att jag på ett plan är så involverad i min bonusdotters liv men samtidigt inte har någon inblick i beslut m.m runt henne. Men för det mesta funkar det bra! Jag vill jättegärna höra din historia, du får gärna maila mig på [email protected] eller skriva på bloggen :) Alltid intressant att prata med andra bonusmammor men det är inte så många av oss därute "öppet" tycker jag... Kram

2015-05-02 | 19:51:05
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
MATILDA ROSQVIST säger:

Vad trevligt :)

2015-05-03 | 17:27:16
Bloggadress: http://matildays.se
Fröken M säger:

Viggo pratade i flera dagar om att vi var "tvungna" att gå och se en majbrasa
När kvällen kom ösregnad det, men vi drog på oss regnkläder och traskade iväg.
När vi väl kom till valborgsmässofirande tror jag inte ens han såg elden för det vara bara den intill liggande lekplatsen som hägrade...
Typiskt ungar !? ;)

Svar: Haha ja jag kan tänka mig att det där är typiskt barn faktiskt ;)
Helbraflinga

2015-05-06 | 21:27:30
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback