Lite av varje

I fredags tjuvstartade vi lite med kladdkaka, eftersom att vi inte skulle hinna med det på lördagen, då det var Kladdkakans dag. Jag testade göra en kladdkaka med kanderade hasselnötter i, men den blev vääldigt söt, trots att jag tog mindre socker än vad som stod. 
 
På lördagen åkte vi hem till A's pappa i Västerås och hälsade på. Vi fikade, åt och umgick med A's pappa + Kerstin + Kerstins barn med respektive (som också kommit dit för att äta på kvällen). Vi hade trevliga timmar dä från tretiden, men ganska snart började vi märka hur slö N blev. Han blev sedan varmare och varmare, och slöare och slöare, och hade en hel del feber när vi åkte hem, stackarn! Han sov i bilen, vaknade när vi kom hem men kunde somna om rätt omgående efter att han fått en alvedon. 
 
På söndagen väckte vi pappa A med en present på Fars Dag. Han fick manchettknappar av Neo som han verkade bli väldigt glad över :) Det blev amerikanska pannkakor till frukost och sen var det dags för höststädning i föreningen. Ingen av oss tre var egentligen särskilt frisk, men jag var väl mest frisk och kände att jag ville hjälpa till med städningen, trots regnet som föll. Sagt och gjort, jag klädde på mig (finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder) och gick ut medan A och N var inne och vilade. Jag krattade en massa löv, sopade gångar, gick och hämtade upp/tömde säckar mm. Städningen avslutades sedan med gemensam fika - så det var riktgti trevligt att träffa och prata med några av grannarna, som man i princip aldrig annars gör. Lagom til städningen var slut hade det också slutat regna.
 
Bild från A's instagram
 
Eftermiddagen och kvällen innebar handboll i Skanstullshallen. Syster Linnea kom ner med sitt lag (mitt gamla) och spelade mot Bolton, så jag och Felicia hade bestämt oss för att åka och kolla. Hennes pojkvän var också med, så jag fick förstå lite norska ;), och även Cissi med hennes kompis kom dit och tittade. Var en väldigt spännande match faktiskt, som Forsbacka till slut tog hem med 21-20. Väldigt kul att träffa både syrran och gamla lagkamrater där :)
 
 Forsbacka i svart mot Bolton i gult
 
Här skjuter Linnea ;)
 
Blev väldigt mycket gjort den här helgen, men det var bara roligt! Skönt också att ha något att göra en söndag kväll, när jag för övrigt senare kom hem till en supergod Boeuf Bourguignon som min fina A hade kokat ihop :) <3
 
 

Kommentarer
Cissi säger:

Låter som en riktigt bra helg...

2015-11-11 | 11:08:52
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
Lisen säger:

Saknade dig hos farmor och farfar i söndags <3

Bouef Bourguignon måste jag se till att göra nån helg framöver, så himlans gott ju.

Kram på dig

Svar: Ja jag saknar er också, blir ju alldeles för sällan man träffar er nu för tiden! <3
Ja det var det verkligen, och ännu godare när jag inte gjorde den själv tror jag ;) blir matlåda av den idag till lunch :)

Kram tillbaka
Helbraflinga

2015-11-11 | 19:18:22
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren
Cissi säger:

Å tack för tipset! Tycker att det här med kvarg är lite knepigt att få i mig just för konsistensen.. men haft det i maten och det har funkat

2015-11-12 | 12:31:59
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
Fröken M säger:

Boeuf Bourguignon är en av mina absoluta favorit rätter ! Dock var et länge sedan jag lagade det sist !!

2015-11-14 | 19:54:35
Bloggadress: http://frokenmela.se
Camilla säger:

Mmm, gott med kladdkaka! Är lite farligt för mig med sånt, kan äta upp typ en hel själv..snacka om att man mår pyton sen... :/

2015-11-21 | 21:20:42
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback