Ett tredje bröllop

Förra helgen var vi på bröllop, faktiskt tredje bröllopet det här året (de tidigare bröllopen kan ni se här och här). Den här gången var det Christopher som jag pluggade med på högskolan som gifte sig med sin Kajsa :) A's mamma + sambo var här för att passa N den dagen och vi skulle få skjuts in till stan. Tur var väl det, för hade vi åkt kommunalt hade vi nog inte hunnit alls till vigseln. Det började med att det var lite stressigt, men vi skulle hinna med allt här hemma innan vi åkte. Då hade jag dock inte räknat med att min klänning skulle krångla och vara trasig... Eller trasig och trasig, men fållen som var längst ner på klänningen hade "ramlat ner" i bak, så det såg inte särskilt snyggt ut... Såklart satte jag på mig klänningen ca 10 minuter innan vi sulle åka också, så jag fick ju lite lätt panik! Efter lite snabbt funderande för att komma på bästa lösningen hittade jag till slut fem säkerhetsnålar som jag kunde fålla upp klänningen med, och sedan hoppas på att det inte skulle synas, eller värst av allt - att jag inte skulle fastna med den någon stans så att klänningen (eller strumpbyxorna) skulle gå sönder! Allt gick bra, och trots alls krångel gick vi in i kyrkan med 4 minuters marginal - puuh!
 
Vigseln ägde rum i Adolf Fredriks kyrka inne på Sveavägen, och efterföljande middag med fest hölls på Två grabbar & kök alldeles intill. Var en fin vigsel och trevlig fest efterråt, och vi tackar verkligen som fick komma :) Här kommer lite bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 #gidlund24_10
 

Kommentarer
Cissi säger:

Men vad härligt med så mycket bröllop. Så romantiskt!

Sv. Det är en Karma Cola. En fairtrade Cola med samma skapare som lemon Lenny & Gingerella. Så goda!

2015-10-30 | 23:07:35
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
Sara säger:

Magiska bilder!

2015-10-31 | 02:51:55
Bloggadress: http://nouw.com/nolongerironic
linda säger:

vilka vackra bilder :)

2015-11-01 | 16:28:59
Bloggadress: http://www.nouw.com/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback