Företaget i Italien

Förra helgen var vi på jobbresa till Italien. Vi åkte på torsdag eftermiddag, landade i Rom och var inte framme i Umbrien (18 mil bort) förrän strax efter tolv. Efter en riktigt skumpig körning, ska tilläggas. När vi väl kom fram till gården/hotellet vi skulle bo på var det uppdukad kall buffé för oss. Och hur fint var det inte då? Som en bröllopsdukning, mitt i natten ;) Var riktigt gott med mat i alla fall, då vi inte ätit någon riktig middag. Efter middagen blev det sängen rätt snabbt innan vi vaknade och gick upp för att äta frukostbuffé.

Eftersom att det var svart och mitt i natten när vi kom, var det väldigt spännande att öppna balkongdörren på morgonen. Det här var utsikten som mötte oss :)

...såhär såg det ut en annan morgon :)

Innergården - hur fin som helst!

Fredagen kändes inte som att det var så mycket mer än att äta mat som gällde, och jäklar va mycket mat det blev ;) Förmiddagen hade vi fri, så då blev det promenad och utforskande av gården vi bodde på. Strax innan elva åkte vi sedan iväg till den kände Lungarottis vingård, för att äta lunch. Vi fick sitta vid det längsta långbord jag någonsin suttig vid - med våra ca 82 personer uppskattade vi längden på bordet till 25 meter. Riktigt häftigt faktiskt! Maten sedan, den bestod av sååå himla mycket bröd med massor av olika skinkor och fyllningar i. De bar kom in med mer och mer och man visste aldrig när det var slut. Därför föråt man sig lite på det och hade svårare att sedan äta pastarätten, kött- och korvrätten, salladen och sedan även efterrätten. Men gott var det, det ska man inte säga emot. Vinet däremot var en besvikelse (trots att det var en vingård), faktiskt det sämsta vi kom att dricka på hela resan (och då serverades det vin vid varje måltid)... Vi blev kvar där rätt länge, tittade runt i butiken och det blev bra lång kö där inne när det var så många som skulle handla.

Mums!

Vi som egentligen skulle ha haft en lugn eftermiddag hann bara vara på hotellet en kort stund innan det var dags att åka iväg till Perugia (regionen Umbriens största stad). Där väntade stadsvandring och senare middag - med vidsträckt utsikt. Återigen var det en femrätters måltid som dukades upp, och trots att man inte var så hungrig (sedan lunchen) proppade man i sig massor och blev ännu mer äckligt mätt xD

Perugia

Den tredje (pasta)rätten var inte tillräckligt finför att vara med på bild, men väldigt, väldigt god!

Väl tillbaka på hotellet tog vi någon drink i baren, satte ute och pratade och gick sedan till spelrummet. Där fanns det två biljardbord och två fussball-spel. Jag har aldrig förut spelat fussball, men jag och Amanda klarade det där rätt bra ändå tyckte vi - och satan va roligt det var!! :D ett förslag har nu blivit att skaffa ett sådant till kontoret... Får se hur det blir med den saken - risken finns ju att man aldrig skulle komma ifrån lunch/fikarasten då ;)

Granatäppelträd - det hade jag aldrig sett förut

Poolområdet

På lördagen och söndagen var det kurs som stod på schemat, med de uppdukade luncherna, fikapauserna och även en till middag på hotellet. Vi hann även med lite mer promenerande, tittade på när vissa spelade tennis, drack drinkar på kvällen (och lite för mycket), spelade mera fussball och hade det jättetrevligt! På söndag eftermiddag hoppade vi in i våra bussar och åkte ner till Rom för en sista natt. Stället vi åt middag på på kvällen var en restaurang som jag och A hade gått förbi i somras när vi var där, och den var jättemysig under bar himmel. Jag mådde dock inte så bra, så jag kunde tyvärr inte njuta av maten... Var riktigt skönt att somna sen på hotellet (i den supersköna sängen).

Sista dagen för oss i Italien började med frukost (ja, vad annars? :P ). Serveringspersonalen hade fullt upp och hann inte riktigt med, men de hade nog inte räknat med att 85 pers skulle äta frukost under en timme (alla gick ju såklart upp så sent som möjligt men ändå för att hinna med bussarna)... Men mat fick vi, och mätta blev vi (igen). Under dagen besökte vi flera olika byggnader och även en bro. Alla ställen låg lite i utkanten av Rom och var alltså ingenting jag sett tidigare. Så det gjorde absolut ingenting att vi redan varit där i somras :)

Città del Sole

Tiburtinastationen

Blivande kontor för BNL (en av de italienska storbankerna)