Smoke + Mirrors Tour

I onsdags kväll var jag och A på konsert. Min tredje konsert någonsin faktiskt, om man inte räknar såna på Gröna Lund eller inne på nån krog/nattklubb. Den här kvällen var det Imagine Dragons som gällde, i Globen (nej, jag kommer nog aldrig börja säga Ericsson Globe), med Sunset Sons som förband. Är mest A som har lyssnat på Imagine Dragons och ville gå, men sedan vi bokade biljetterna har jag lyssnat en hel del och insett att de är jäkligt bra! Några låtar har ju även spelats på radio (så att jag hört dem där) och en av de bästa låtarna (Warriors) var med i Insurgent-filmen :)
 
Konserten var riktigt bra, och det var kul att jag ändå lyckats lära mig lite av texterna och faktiskt hade hört alla låtar de körde, utom en ;) Det som dock störde mig en bra stund, genom hela förbandet (som höll på 1 timme) åtminstone, var att man inte fick ta med sig godis in. Jag hade varit så sugen på godis och vi hade på vägen stannat för att köpa en del att ha under kvällen. Köpte också en ramlösa som kunde vara gott att ha. När vi sen skulle in på Globen och gick igenom "säkerhetskontrollen" så sa vakten att vi inte fick ta med det in, för att det såldes sånt där inne. Så vi fick helt enkelt slänga godiset vi precis köpt och sedan köpa nytt där inne, vilket då blev en marabou, som var en av typ 4 olika saker de sålde. Ibland blir jag så fruktansvärt irriterad av sånt hät, och den gär kvällen var en sån... Musiken och A fick mig som tur var på bra humör sen igen och vi kunde njuta av konserten :) Här är lite (mobil)bilder från kvällen:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Cissi säger:

Kul med konsert!

2015-10-29 | 11:23:41
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback