Stadslördag med mys

I lördags åkte jag in till stan strax före lunch för att träffa Sarah och Caroline som var här nere (från Sandviken) för att shoppa. Det blev lunch tillsammans och någon timme på Drottninggatan. Senare kom även in till stan och vi fortsatte att gå i affärer, för att hitta både present och klänning till bröllopet nästa helg. Lyckades med det ena, det andra löser jag på annat sätt ;) Köpte lite sycken från SNÖ of Sweden, en t-shirt på Filippa K och faktiskt en kjol inne på MQ. Vid sextiden blev det middag inne på Vassa Eggen, tur för oss att de faktiskt hade ett bord kvar, trots att vi inte bokat! En god flankstek (med såser och potatis i olika former) för oss båda följdes av en spännande efterrätt. Jag åt en underbar Äpple- och kaneldessert medan A tog en "Bounty".
 
Kvällen avslutades med bio på Skandia-biografen. Anledningen till att det blev just Skandia var för att det var den enda biografen som visade filmen i 2D. Vi såg filmen The Martian, vilken jag tycker var riktigt bra! Den handlar om astronauten Mark Watney (Matt Damon) som blir lämnad kvar på Mars och hans kamp för att överleva och på något sätt kunna kontakta jorden. Den ska enligt Imdb vara en Äventyr/Drama/Sci-Fi, men jag måste säga att den var en hel del Komedi också. Verkligen värd att se!
 
 

Kommentarer
Cissi säger:

Låter som en mysig dag och kul att filmen var bra!

det blev den röda kappan ;) och hon brukar ha snabb leverans så hoppas på innan helgen ;)

2015-10-20 | 11:08:32
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback