Att testa på mammalivet lite extra!

I måndags var Neos dagis stängt (planeringsdag) så jag var hemma med honom, medan A åkte iväg på tvådagarskurs. Skönt att man kan flexa såhär på jobbet utan att det påverkar särskilt mycket. Jag och N tog det lugnt på morgonen, åt frukost och promenerade sedan bort mot Kaatach. Det var inte alls mycket barn där, eftersom att det var en måndag troligtvis ^^, så det var väldigt skönt. När vi var inne på leklandet dansade vi i dansrummet, kastade bollar i poänghål, klättrade i nättunnlarna (men då blev det läskigt när det var så högt), körde en massa elbilar, åkte rutschkana, lekte sjukhus, skola, läste Mamma Mu och en massa annat. Det här var även sista veckan de hade öppet på utedelen, den med karuseller - så det passade vi på att åka också. De har två karuseller som är gratis; ett tåg som kör en liten bana och ett flygplan som vickar och flyger. Sen har de även tre stycken som kostar pengar; en karusell med bilar och elefanter som man sitter i och åker runt, runt och lite upp och lite ner (ja ni fattar nog), en minibergodalbana och en helikopter (typ flygande mattan). N fick åka allihopa, och jag åkte även med på bergodalbanan och helikoptern. Oj vad han skrattade när det "kittlade i magen" :)
 
Studsmattorna älskade han - oj vad ha hoppade!
 
När vi skulle därifrån sedan så ville han absolut inte gå hem, trots att vi varit där i fyra timmar, lekt, åkt karusell och ätit pannkakor. Det blev lite sura miner och det tog ett tag innan vi var ute därifrån. Men när jag väl satt honom i vagnen så slocknade han på två sekunder. Vi tog bussen hem och han fick sova en stund. Hemma fikade vi lite innan vi åkte iväg in till centrum för att handla, hade en farhåga om att jag skulle behöva springa runt och jaga honom med kundvagnen i hela affären, men han var väldigt nöjd med att sitta i vagnen och leka med sin bil, för en gångs skull :)
 
 
De har så fina målningar inne på leklandet, alla väggarna runt bilbanan är målad som att det är en stad man kör igenom. Jättemysigt :)
 
Jag nattade även honom, gick upp, skjutsade honom till dagis på tisdagen, hämtade honom på eftermiddagen (då A inte kommit hem än) och åkte sedan hem. Var mysigt att vara själv med honom sådär, och det har jag nog aldrig varit så länge förut heller - testat på mammalivet lite extra nu alltså ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback