Lördagsmys

Nu sitter jag uppe i bebisens blivande rum och skriver medan regnet smattrar på takfönstret - ett ganska mysigt ljud faktiskt :) Egentligen skulle vi ha varit inne på Waterfront nu och gått på BAMSE-teater, men N vaknade med feber och är inte alls så pigg - stackarn :( Tråkigt, vi som betalat och verkligen sett fram emot teatern... Istället tänkte jag skriva lite om gårdagen.
 
Igår morse stod Neos dans på schemat som vanligt. Jag följde med till Farsta och gick runt i affärer och tittade på bebiskläder medan N dansade. Köpte (faktiskt bara) ett set med body och shorts inne på Lindex. Så sött :) Jag förstår verkligen varför många har svårt att hålla i plånboken när det kommer till bebiskläder, det finns ju hur mycket fint och gulligt som helst! Såg en massa fina byxdressar, så såna kommer jag köpa/önska oss i sommar om bebisen visar sig vara en flicka :) Annars längtar jag också efter att få köpa riktigt pojkiga kläder och inte bara försöka tänka ganska neutralt, som jag gör nu. Men visst (jag kanske måste säga det ifall någon funderar, att) vi har köpt både "tjej"-kläder och "kill"-kläder till bebisen, sånt vi tyckt varit fint helt enkelt :)
 
På vägen hem stannade vi även till på Kronans apotek, i regnvädret, där jag fick hämta ut (den första) babyboxen :) Hade sett bild på vad vissa andra fått i den och jag måste säga att det skiljer supermycket mellan boxar uthämtade i olika städer... Konstigt tycker jag nästan. Jag visar den en annan dag!
 
Vid tretiden tog vi bilen och åkte iväg till Hägersten. Var in på en butik där och tittade/pratade lite innan vi åkte vidare till A's kompis Maria. Vi var ditbjudna på middag och hade en riktigt trevlig kväll! Till middag fick vi kyckling, hasselbakspotatis, sallad och lite olika röror. Jag och N (som inte drack vin) fick istället en supergod lemonad från Ica Selection. Har aldrig sett den förut, men det var riktigt god som sagt, och kommer passa väldigt bra till sommaren! Kan tänka mig ett glas kall lemonad och jordgubbar ute på balkongen... :) Till efterrätt hade hon gjort en passionsfruktscheesecake som också var supergod - inte en "frozen" cheesecake som jag/mamma alltid gjort hemma utan en "kylskåpskall" som man oftast kan beställa på caféer. Tror jag ska testa mig på en sån nån gång nu också!
 
Här är alltså lemonaden - jag kan verkligen tipsa om den!
Bild lånad här.
 

Kommentarer
Cissi säger:

Å den är jättegod! Också testat ;)
Så mysigt att köpa kläder, nästan lite trist att vi har typ en flyttkartong i varje storlek.. .Finns liksom inget behov av att köpa något till Iris...

Svar: Näe, jag förstår om ni har lite kläder från de större tjejerna :) Här får vi se om det blir en pojke eller flicka, och hur mycket bebisen kan ärva av storebror :) Men absolut, det är superkul att titta på och köpa dessa minikläder!
Helbraflinga

2016-04-19 | 12:10:17
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback