Trallalalala :)

Oj vilken härlig helg vi har haft! Båda dagarna har vi sovit tills vi vaknat och därmed fått härliga (och välbehövliga) sovmornar. På lördagen var vi iväg till Bygma (efter att ha ätit ny/hembakt bröd till frukost) för att köpa plankor till balkongen. I höstas rev vi bort plastgolvet som låg där och nu var det alltså dags för att bygga trall! Trallen fick dock vänta tills idag, istället åkte vi in till stan efter lunch för några ärenden.
 
Kontraster :)
 
Helt plötsligt hade vi hämtat ut våra ringar, beställt en barnvagn och satt oss på ett fik och pratat framtid <3 Så himla mysigt :) Vi hann även med att shoppa lite yttepyttesmå bebiskläder och två filtar inne på Åhléns. Åhléns förresten, vilken guldgruva med barnkläder!! De hade ju en massa märken där inne förutom deras egna, så som Polarn och Pyret, Mini Rodini, Petit Bateau, Name It med flera, med flera... Jättebra att handla där inne, och sedan få Åhlénspoäng för allt - och därmed bonusar sen :) Vi var inte hemma förrän vid halv åtta-tiden, vilket betydde att det blev middag runt nio. En riktigt god ryggbiff med klyftpotatis, aioli (ja, jag har lärt mig tycka om det nu), bbq-sås och ruccola, samtidigt som vi lyssnade och diskuterade musik :) Lite tvspelande hann vi med också innan jag kände att jag var tvungen att sova.
 
 
Söndag morgon; jag vaknade vid kvart i nio och kände mig så underbart utvilad - kommer inte håg senast det kändes så bra att vakna! Hade ju iofs sovit närmare tio timmar under natten ;) Efter dagens frukost satte vi igång med arbetena här hemma. A mätte, sågade och byggde ihop trallen medan jag tvättade (en del ärvda bebiskläder bla), vek ren tvätt, assisterade A när det behövdes, monterade ihop babyskyddet, sorterade babykläder och så vidare. Det börjar kännas mer och mer verkligt, det här med att det ska komma en bebis till vår familj, ju mer man håller på med alla bebissaker! Trallen blev riktigt bra (han är duktig min blivande man<3), och vi kunde till och med sitta ute i solen och äta/fika på den på eftermiddagen, i bara t-shirt :) Nu återstår bara att ta upp utemöblerna och sedan plantera lite fina blommor!
 
Slipa, slipa - en hårt kämpande älskling ;) och en nästan färdiglagd trall!
 

Kommentarer
Fröken M säger:

Skönt att få ordning på balkongen !
Det är verkligen "lyxigt" att ha en egen liten oas där man kan hänga soliga dagar :)
Och soliga dagar hoppas jag på MÅNGA framöver !

2016-04-12 | 21:06:16
Bloggadress: http://frokenmela.se
Cissi säger:

Vad mysigt, både med bebisfixande och med balkongen ;)

2016-04-13 | 15:22:46
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg
Lisen säger:

Alltså gud så spännande, tänk att ni snart har en liten bebis!

Håller med om att tiden i fjällen var mysig och dessutom så kul att hänga lite med er, borde ske oftare <3

Kram <3

Svar: Ja men eller hur!! ..hur ofattbart det än låter ;)
Ja vi borde verkligen ses oftare, får se om vi är hemma i Sandviken nånting i sommar och så i alla fall :) Sen tror jag att jag måste bli bättre på att åka hem till kalas och sånt! Neo verkade ju gilla dig också, hoppas du inte kände att han klängde föör mycket ;)

Kram <3
Helbraflinga

2016-04-13 | 20:51:35
Bloggadress: http://nouw.com/lisenlundgren
Madeleines.se - Mamma & Fotograf säger:

Eller huuuur, nu kommer våren och värmen, helt fantastiskt!

Vi uttalar det svenskt, liksom Li-on med betoning och lite utdraget i :)

Kramar!

Svar: Verkligen :) Tack för svaret! Okej, så hade jag också valt att uttala det - tycker att det är ett jättefint namn :)
Kram
Helbraflinga

2016-04-14 | 09:03:43
Bloggadress: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback