Första tiden ensamma

Förra veckan gick pappa A tillbaka till jobbet efter semestern och vi blev ensamma kvar hemma jag och Allie. Eller, ensamma var vi ju inte från början, då mina systrar sov här från söndag till tisdag (men var borta på Grönan hela måndagen) och A även var hemma de dagarna då han var sjuk. Vi har nu alltså varit hemma i 2 veckor, själva på dagarna, och vi har lekt, gosat, busat och sovit. Tränat väldigt mycket på att stå också, det gillar hon ;) Rätt många barnvagnspromenader har det blivit också, och därmed en hel det lyssnande på Tvillingpodden. Jag har flera dagar åkt buss in till centrum för olika ärenden (delar upp dem, så att jag har att göra flera dagar) och sen gått hem, då passar det perfekt att lyssna på ett avsnitt (som oftast är mellan 35-55 min långa). Allie är så nöjd så i vagnen :)
 
Mamma leker med kameran!
 
I onsdags, förra veckan, åkte vi in till centrum för att träffa Isabel och lilla Ophelia (som jag träffade första gången här) över en lunch/fika. Vi satte oss återigen på Spis & Vin Bistro Café. Känns verkligen som att det är d'det bästa stället att fika på här i centrum, då de har både uteplats och stort inne, så att barnvagnarna får plats. Den här dagen var det dock regnigt och tråkigt ute, så vi satte oss inne. Timmarna på caféet gick medan vi pratade, åt och matade våra små tjejer, och vi hade en riktigt trevlig stund :)
 
Även på helgen som var, blev det besök på Spis & Vin Bistro Café. Den här gången åkte jag och A dit med Allie för att fika. Jag tog den supergoda surdegstoasten med chevre, valnötter, päron och honung på, som jag suktat efter sen jag var där med Isabel. Enda nackdelen med den toasten var att även getingarna verkade gilla den...
 
Den goda toasten, med en kaffe, satt bra där i solen!
 
Den här onsdagen mötte jag och Allie upp Sandra vid golfbanan, för en lunch på Spis & Vin, alltså deras restaurang. Perfekt att Sandra har jobbat här i Tyresö nu ett tag, så man kan träffa henne lite lättare! Tyvärr är det dock sista veckan för henne här nu i veckan som kommer. Vi satt ute i solen (ja det var verkligen stekhett) och åt och pratade innan det var dags för henne att åka och jobba igen. Supertrevligt att hinna ses ett tag var det i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback