Partaj i Västerås

I julkapp fick vi en upplevelse av A's pappa Mats + fru (Kerstin). Den bestod utav tvårätters middag på restaurangen Limone i Västerås och sedan en efterföljande teater på Konserthuset. Och i helgen var det alltså dags!
 
Jag och A åkte hemifrån vid tvåtiden på lördagen, hämtade upp hans brorsa + tjej i Enköping och var framme i Västerås en stund innan fyra. Hos Mats & Kerstin blev det lite snacks och dryck, med Kerstins dotter + pojkvän, innan vi gemensamt tog en taxi ner till restaurangen. Väl där var även Kerstins son och väntade på oss. 
 
Middagen bestod (för min del) utav en Bufala till förrätt (Buffelmozzarella med tomat, basilika, olivolja extra vergine, chilipeppar, oregano och havssalt) och sedan en Oxfilé med Grönpepparsås och Potatisgratäng till huvudrätt. Sedan var alla så mätta, så vi skippade efterrätten och nöjde oss med kaffe ;) Maten var verkligen hur god som helst, med mycket smaker och härliga konsistenser! Även stället var supermysigt och personalen kunde utan problem byta ut saker och ting i menyn så att det passade allas önskemål. Det enda minuset jag kunde se var att de för dagen inte hade något alkoholfritt bubbel hemma, men det kan ju hända även den bästa restaurangen. Men ja, den där restaurangen får verkligen toppbetyg!
 
Kl 20.00 började sedan teatern, vilken var Partaj (ja, som programmet på tv). Det såg ut att vara nästintill fullsatt i Konserthuset och föreställningen var riktigt bra. Bäst tycker jag att inslaget som hette "Persbrandt efter tio" var :) Det skrattades och tjoades en massa innan föreställningen var slut - och jag tycker verkligen att det var en show att se (om man gillar Partajhumorn vill säga)!
 
Partaj-gänget!
 
 
Efter föreställningen gick vi, alla 9, till Pitcher's för att ta en öl/drink/vin och umgås. Vi satt där i några timmar och pratade och hade trevligt, innan jag och A tog en taxi med Mats och Kerstin hem till dem för att sova. Vi hade fått låna övernattningslägenheten/rummet i deras hus - så det passade perfekt. Tack Mats och Kerstin för en supertrevlig julklapp, och alla er andra (också) för en supertrevlig kväll :)
 

Kommentarer
Fröken M säger:

Vilken kanon present ! upplevelser är i mitt tycke det allra bästa :)

2016-02-04 | 20:44:21
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback