Att komma ikapp

Nu har jag haft en sån där enorm paus i bloggandet igen, men nu har både tiden och lusten kommit tillbaka igen! Sista 1,5 månaden innan julledigheten blev väldigt stressigt och psykiskt påfrestande då det var så fruktansvärt mycket att göra på jobbet. Samtidigt närmade sig julen med stormsteg och jag ville ju hänga med, hinna göra juliga saker. Mamma sa att "julen kommer i alla fall, även om du inte har tid att fixa och dona". Ja jo, jag vet. Men det räcker inte för mig, jag tycker att julen är hela december, från första advent, och då vill jag hinna känna det. En del fix blev det, men jag har nog aldrig haft så lite tomtar framme (eller tagit fram dem så sent) som nu. Tack och lov hann vi med allt vi skulle göra på jobbet, men oj va många övertidstimmar det blev... Nu har det alltså gått ungefär en månad sedan jag gick på julledighet, så det är väl verkligen dags att dra igång igen! Hoppas ni vill följa med :)
 
Jag tänkte börja dela med mig av lite utav de roliga sakerna som hände (sedan min bloggpaus började) och vad vi gjorde innan julledigheten tog över:
 
 
Jag och A var på en supermysig 4-rätters middag på Djurgårdsbrunns Wärdshus (rekommenderas)
Supersvårt att knäppa kort (med mobilen) i det mörka, men mysiga rummet. Här är i alla fall efterrätten!
 
 
Vi var på Taxinge Julmarknad (Taxinge Slott, Nykvarn)
 
Marknaden var både ute och inne och det var en hel del hantverk, mat, glögg, prydnadstomtar och en massa annat som hör julen till. Det vi fick med oss hem var tre olika senaper, glögg, hjortronsylt, en tomte och en mysig dag i bagaget. Vi passade ju såklart också på att fika på "Kakslottet", som Taxinge Slott kallas. De har nämligen ett utav Sveriges största kak/bull/bakelse-bord. Vi tog tre olika saker och delade på. En chokladig Taxingekyss, en päronbiskvi och en frasig (smördegs?)bakelse med bär och kräm i. Alla var riktigt goda!
 
 
Jag testade på en del av årets julnyheter (Annas Pepparkakor Vinteräpple och Juleskum Clementin)
- Betyg: Över förväntan båda två
 
 
Vi köpte ny diskmaskin!
 
 
Vi klädde granen med Neo och jag bakade olika sorters lussebullar och bröd
 
 
Jag var på 2 stycken julbordCarlshällsgården (bilden nedan) och Stadshuskällaren
 
 
Jag gjorde Rocky Roads och Fikonmarmelad
 
 

Kommentarer
Cissi säger:

Välkommen tillbaka! ;) Ser ut som att du haft ett rätt bra tid, trots jobbstress.

Svar: Nämen tack :) Jo det har hunnits med en del ändå, men bloggen fick ligga åt sidan :P
Helbraflinga

2016-01-22 | 11:33:47
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback