Lediga dagar

Jag har kommit på att jag inte är så duktig på att vara ledig och ta det lugnt nu när jag är hemma. Var väl egentligen det jag skulle gå hem från jobbet för att göra nu inför förlossningen, men istället ser jag det lite som att hinna med att göra saker som jag inte gjort tidigare ;)
 
I tisdags var jag till Tyresö Handelsträdgård för att köpa blommor till balkongen. Åkte dit vid halv elva och gick runt där en bra stund och funderade och betraktade alla blommor som fanns där. Till slut hade jag bestämt mig för vad jag skulle ha, kunde betala och åka hem. Sen blev det vila och lunch innan jag åkte iväg och tankade (så vi har bensin i bilen när/om vi måste åka till BB) och sen vidare till Farsta.
 
Lugnt och harmoniskt, om än något varmt för ett preggo som mig... ;)
 
 
I Farsta hade jag för det första tänkt köpa amningslinnen och amningsbh. Linnen hittade jag, men bh:arna vara bara så konstiga och passade inte alls. Den sorten som var skön och satt bra, fanns istället inte i storleken större - vilket jag kommer behöva ha när mjölken rinner till sen. Så BH kanske det blir att beställa ändå, är ju dock väldigt svårt, då man vill alltid vill testa dem först... Förutom dessa grejer köpte jag spolar till symaskinen och tyg till kuddfodralen jag skrev om tidigare. Köpte både knappar och dragkedja till dem också, så får jag välja vad jag vill ha sen ;) Köpte och fixade även lite grejer som A frågat om. Lämnade in hans klockor på batteribyte, köpte lite rakgrejer och var in på Clas Ohlson. 
 
Jag knäppte också kort till nya körkortet, i en sån där automat. Jag förstod mig på automaten i alla fall, men herregud hur man ser ut. Förstår inte varför jag ser så hemsk ut på såna där bilder :O Crazy eyes och jättekonstig min, menmen, det får väl vara så.. xD Efter att ha gått runt en bra stund, närmare bestämt 2,5 timme, så hade jag så fruktansvärt ont i fötterna. Parkeringen skulle snart gå ut, men jag kände att jag var tvungen att sätta mig ner en stund. Så det blev en fika på Waynes - uppskattat för både mina fötter och för magen som fick lite energi. Var sen in på ICA en sväng innan jag åkte hem för att slänga mig på soffan (i minst 1 timme, lovade jag mig själv). Och jag hann inte få nån böter heller, tror jag åkte ungefär samtidigt som tiden gick ut (y).
 
Igår hade jag istället bestämt mig för att vara hemma hela dagen. Eller ja, jag var iväg och tvättade 4 maskiner tvätt i tvättstugan på morgonen samtidigt som jag planterade blommor ute på balkongen. Var jätteskönt att stå där ute i halvskugga innan det blivit för varmt. Blev riktigt nöjd med blommorna - men sen var jag tvungen att vila, och äta! Tror det blev lite för mycket där igen, då jag var alldeles skakis innan jag fått i mig maten... När jag ätit somnade jag en halvtimme i soffan, vilket var riktigt skönt!
 
Utan att jag tänkte på det, så matchade ju faktiskt blommorna med fasaden ;)
 
 
Några "grenar" från den hängade blomman gick av, så de fick stå i en flaska på bordet istället :)
 
På eftermiddagen blev det förberedelse utav middagen och efterföljande efterrätt innan jag dammsög lägenheten. Tog dock inte övervåningen, då jag kände att det blev för mycket i värmen. Sandra kom sedan hit vid 16-tiden och hälsade på. Vi gjorde klart middagen och efterrätten tillsammans, medan vi pratade på om allt möjligt :) Vi åt sedan med A när han kommit hm från jobbet och kollade sedan på EM-fotbollen med en varsin somrig och god Rabarber/hallon-tiramisu i handen. Lyckad kväll med andra ord! :)
 
Bild lånad från Ica Buffé, klicka på bilden för recept.
 

Kommentarer
Cissi säger:

Låter som en riktigt skön dag!

2016-06-27 | 11:32:19
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback