Mysig midsommar

Midsommarafton
 
På förhand hade vi tänkt att vi kanske skulle åka ut till svärmors sommarstuga på midsommar, men ju närmare vi kom och ju mer vi kollade väderprognoserna, desto mer kände vi för att bara vara hemma. Så så blev det, en gråmulen dag med dimma i luften.. Det blev sill till lunch, jag åt till och med av den vanliga inlagda sillen, så jag tror jag kan säga att jag tycker om sill nu ;P Sen tog vi en promenad bort till Tyresö Slott, för att göra nånting. Promenaden bort dit är 1,7 km och när vi hade kommit till kyrkan, alltså det var ca 300m kvar, så fick jag så ont under magen på höger sida (typ ovanför höftböjaren) att jag var tvungen att stanna. Vi gick sedan sakta, sakta mot slottet så jag (och magen) kunde sätta mig(/oss) ner och vila en stund. Den där smärtan/känningen höll i sig, med varierande styrka, bra länge, men vi kunde i alla fall gå runt i parken en kort sväng och titta på alla människor som var där för att fira midsommar! Vi satte oss på terassen en stund också, och tog ett varsitt glas att dricka, innan vi promenerade till busshållplatsen och tog bussen hem. Smidigt, skönt och snabbt!
 
Midsommarfirande vid slottet!
 
Rosor, Bubbel, Nobellax och jordgubbsefterrätt! :)
 
Solen började titta fram lite senare och vi satt ute på balkongen och hade det mysigt. Middagen blev sedan en Nobellax med färskpotatis till och sedan Glass med jordgubbar och grädde/digestivekex till efterrätt :)
 
Midsommardagen
 
Under lördagen kände vi oss mycket piggare - måste ha varit vädret! Det var riktigt varmt, och det blev faktiskt en tur till stranden här i Alby :) 27 grader i luften gjorde att de 18 graderna det var i vattnet inte kändes så kalla, det var istället riktigt skönt att vara i och bada! Preggot kunde ju inte ligga och steka sig till överhettning heller ;) Mycket bok blev det läst på stranden, och en fika hann vi med innan vi tröttnade.
 
Vid 18-tiden, efter att ha vilat och duschat, tog vi bilen ut till Trinntorp och Tyresö Sjökrog. Vi tog en återigen kort promenad ut förbi badet och A knäppte några fina gravidbilder på mig :) Vi båda riktigt njöt av att vara där ute, i solen, vid vattnet och den fina naturen. Dock fick jag ont under magen igen, så det var riktigt skönt att sätta sig på restaurangen sen! Uteserveringen (med utsikt över vattnet) låg helt i skugga, men det gjorde absolut ingenting, trots att jag satt i short och linne. Det var riktigt varmt och kändes som att vara utomlands :)
 
Den här är helt klart min favoritbild! <3
 
 
 
 
Efter vi ätit tog vi bilen och åkte ännu längre ut på Tyresöhalvön, nämligen till Brevik och Ällmora. Vi hade en liten sightseeing för oss själva, vilket var riktigt mysigt. Smala, trånga vägar och snårig skog på sina ställen blandades med världens utsikt över vattnet och backar utan dess like, på andra - ett riktigt äventyr alltså. Det känns verkligen som att vi har bosatt oss på rätt ställe! Att ha all den här fina naturen runt oss, badplatser, kunna känna lugnet, men att ändå inte ha så långt in till stan - det är ju underbart :) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback