Två helger i rad

Den här helgen har varit väldigt annorlunda mot för vår förra helg, men båda har ändå varit riktigt bra :)
 
Förra helgen var vi in till stan på dagen och satt inne i första butiken i närmare tre timmar (ja, kan ni gissa vad det var för butik?). Sen gick vi och fikade, kollade lite kläder och jag testade även nya löparskor. Jag behöver nya så småningom, och eftersom att jag troligtvis kommer gå en maaaassa promenader nu i sommar och höst så tänkte jag att det kunde vara bra att testa ett par medan jag kan och orkar ;) Middag blev det på goda Il Forno da Nova innan vi åkte hem och tittade på Mellon och åt godis!
 
På söndagen var vi ute och gick i solen på förmiddagen, blev en tur runt slottet där vi rekade området lite mer, fascinerades av hur mycket vi missat i parken (trots att vi gått där en väldans massa gånger) och hittade de första vårblommorna! 
 
Snödroppe o Tusensköna (för visst är det väl tusensköna de där heter?)
 
Den här helgen var Neohelg, vilket inte direkt innebar någon sovmorgon för oss :P Jag bakade scones till frukosten på lördagen, sen en Krusbärspaj till eftermiddagen då svärmor + sambo skulle komma o hälsa på. När de var här passade vi på att gå till nyöppnade/flyttade Delikatessboden, där vi bland annat fyndade cheddarost och marmelad. Supertrevlig man som har stället och mycket goda grejer finns det där - rekommenderas om man är i Tyresö :)
 
På söndagen blev det vintersport för hela slanten. Jag gick upp med Neo strax innan sju, tittade klart på längdskidorna (VC) sedan lördagen och fortsatte sedan med Vasaloppet. Efter lunch åkte vi till ishallen för att åka skridskor, det blev första gången på säkert 9-10 år för mig (senast jag åkte var innan Göransson Arena byggdes i Sandviken). Jag och N stapplade oss fram (okej, jag kanske åkte lite bättre än så) och kände oss lite som Bambi på hal is ;) 50 min allmän åkning räckte bra och jag blev sedan avlämnad hemma (när A skulle lämna N och sedan träna). Själv så satte jag mig vid tv:n igen och kollade på bandy, semifinalen mellan Sandviken - Västerås. Senast så vann ju Västerås med jobbiga 11-3, men den här gången var det SAIKs tur att vinna med (inte alls lika jobbiga) 12-4. Samma målskillnad alltså, så det här kan bli riktigt spännande semifinaler! :) Till middag blev det Plommonspäckad Skinkstek med sås och potatis - riktigt gott! Receptet hämtade jag här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback