Brf, vårsol och möten

I söndags var det dags för städdag i föreningen och det kändes väldigt motiverande att gå ut och hjälpa till. Det märktes snabbt att det inte bara var jag som tyckte det, utan den rekordstora skaran med folk kände nog samma sak. Jag tror det berodde på vädret! Äntligen har solen och värmen kommit hit, och jag hoppas verkligen att den har kommit för att stanna (åtminstone 2 veckor till) :) Efter att vi rensat, städat, träffat och bekantat sig med lite grannar så avslutades det hela med korvgrillning - uppskattat även det! Vi var sedan ute i några timmar till, N lekte i lekparken, jag lekte/solade och A var till och med så duktig att han tränade på utegymmet de nyligen byggt där utanför oss. Det var verkligen hur skönt som helst ute!


På måndag morgon var vi iväg till slottet igen på möte, men innan dess blev det en liten promenad i parken. Vi gick upp för en (relativt brant) slänt där bakom slottet och jäklar va dåligt flås jag har nu!! Jag var tvungen att stanna i backen och vila en stund, för att ändå vara helt slut när jag kom upp - preggolina liksom ;) Mötet gick bra och vi fick en hel del saker avklarade - börjar kännas att det är dags snart!


Eftersom vi blev så sena in till jobbet hann jag bara med en 5,5-timmars arbetsdag innan det var dags att åka hem igen för årsstämma i föreningen. Innan stämman skulle vi dessutom ha styrelsemöte. Stämman gick bra, och även där var det rekord med folk - beror nog i det här fallet på att det är många nyinflyttade i området nu. Vi avslutade med konstituerande möte och jag kommer att sitta lvar minste ett år till, som sekreterare. Nästa uppgift hemma är alltså att skriva mötesprotokoll från kvällens alla tre möten ^^.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback