Windows 10, Kungens Kurva & Medeltidsdagar

I lördags hade jag tänkt publicera inlägget om bröllopet, men jag hann inte riktigt med att blogga då, och tänkte att jag kunde göra det i söndags istället. När jag väl tog mig tiden (vid åtta på kvällen) och började hämta hem bilder vi fått och även skulle lägga in bilder från kameran, så startade daton om sig efter 13 min, TROTS att jag tryckt på "förskjut två timmar". Och det var inte vilken omstart med uppdateringar som helst, utan uppdateringen till Windows 10 som jag länge har gått och skjutit på. Först tog det över en halvtimme med uppdateringar innan datorn stängde av sig, och sen närmare en timme för att det skulle installera uppdateringar när den startade. Som att det inte var nog behövde jag även välja och göra lite inställningar innan jag kunde logga in. Jag fick till och med sitta och vänta på att datorn skulle bli klar, för att jag ville gå och lägga mig... Trött och lite irriterad över att jag över huvud taget startat datorn! Igår hann jag inte heller, då jag hade styrelsemöte på kvällen och sen gick och la mig direkt när det var slut. Ikväll kanske jag kan lägga in bilderna på datorn...
 
Annars har vi haft det bra i helgen - var till Kungens Kurva i lördags och handlade först lite saker på Mio innan Neo fick även leka av sig i leklandet där. Vi åt sedan lunch i foodcourtet där och avslutade sedan med IKEA. Och vilken värme det var där inne, värme och dåligt med luft. Var riktigt jobbigt att gå runt där och när vi väl kom ut rann svetten i pannan på oss - men, vi fick i alla fall med oss det vi skulle hem!
 
På söndagen började vi bygga ihop skrivbordet som vi köpt på IKEA och gick senare iväg till Tyresö Slott/Lilla Tyresömedeltidsdagarna. Vi har varit där de senaste två åren också, så det börjar bli lite utav en tradition :) Tyvärr kunde inte Klara med familj komma dit, vilket var tanken. Men A's kompis Mattias med familj var där, så det var kul att få sällskap i alla fall, och även kul att N hade nån att leka med (de har två tjejer på snart 4 år resp. snart 1 månad). Jag fick även tips inför första tiden med barnet, så det var ju super ;) Barnen red, åkte karusell, åt glass och så tittade vi alla på Tornerspelen som till i år var lite omgjort med en annan berättelse, kul tycker jag!
 
I år handlade berättelsen om Robin Hood och hans Marion, som ni kan se till vänster på nedre bilden.
 
När vi sedan skulle gå hem därifrån, i värmen, var jag helt slut. Fick ont på sidorna "under" magen, orkade knappt gå och tyckte det var så sjukt varmt. Jag hade druckit alldeles för lite vatten under dagen, kan tilläggas, så jag tror att det var i stor del det som gjorde att jag var så slut. När vi kom hem åkte A och lämnade N hos sin mamma och jag la mig i soffan (med en vattenflaska) med dörrar och fönster öppna så att det blev korsdrag. Efter en stund kände jag mig mycket bättre! Kvällen avslutades med grillade ribs och sen... ja, det ni läste i inledningen. Vi tittade dock i gästboken från bröllopet under tiden min dator höll på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback