En höstig mathelg

 

En hel del god mat har det blivit den här helgen, och jag klagar verkligen inte :) i fredags hade vi bestämt oss för att ha en myskväll, så då tände vi ljus, öppnade en flaska rödvin och dukade fram småplock. Det blev Jamón Iberico, italiensk salami, oliver, baconlindade dadlar, manchego, brieost, kex i olika former samt bröd. Som vanligt nu för tiden, behövde jag inte alls särskilt mycket vin innan jag började känna av det. Tog det lugnt med det och fortsatte med vatten - ja, även för amningens skull. Vi satt och åt och pratade och hade det supermysigt :)

 

 Foto: A

 

I lördags var vi ute och gick en lång pw mitt på dagen, i solen och blåsten. Var väldigt skönt ute och jag tyckte att det var riktigt trevligt med promenadsällskap utav min fina man <3 Innan vi kom hem gick vi förbi Delikatessboden som hade "Höstmys". Man fick smaka lite olika korvar, kaffe, marmelader mm och vi köpte även med oss lite korv hem. Den är mysig den där Delikatessboden och det är riktigt trevlig personal som jobbar där :) Innan vi gick iväg på promenaden hade vi ställt in köttet (fransyska) i ugnen så det åt vi på kvällen med potatis- och palsternackspuré, stekt fläsk med purjolök samt sås på bla porter, soja, morötter och lök som fått gå med köttet i ugnen. Sååå gott det blev!! Stormaktsporter hette rätten, och det var en variant av skomakarlåda :) På kvällen spelade vi spel, nämligen Zombiecide, vilket var ett tag sedan. Riktigt kul var det, och mysigt att vi kunde sätta oss ner och göra det igen :)

 

 

Zombiecide, Foto: A

 

Idag gick jag och Allie ut på en pw igen medan A stannade hemma. Underbart väder även idag och jag älskar när hösten är såhär - blå himmel och en massa färg på träden! Lunchen sedan blev grillad korv (den vi köpt på Delikatessboden) ute på balkongen, för kanske sista gången i år. Även till middag idag blev det kött som fått stå i ugnen länge - en picnicbog med grekisk kryddning åt vi tillsammans med ris, ajvar och en sallad :)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback