En livsviktig kurs

I måndags hann jag knappt se A alls på hela dagen. På morgonen när han vaknade kom han in och pussade mig hej då innan han åkte till jobbet, som vanligt. Sen på eftermiddagen hann vi bara mötas i hallen innan jag var tvungen att gå ut, för att inte komma hem förrän vid 22. Jag skulle nämligen ta bussen in till stan och gå på En livsviktig kurs (som jag vann på en tävling under Loppieventet). Jag hade matat Allie alldeles innan jag gick, pumpat ut så att det fanns mat i kylskåpet, och så fanns det ännu mer i frysen. Pappan var ju hemma, så det skulle nog gå bra - vilket det också gjorde :)
 
Kursen hölls av Life in Mind och ägde rum inne på Scandic Anglais, vid Humlegården. Vi var ca 25 st där och fick lära oss hur man gör hjärt- och lungräddning på barn, både från 0-1 år och över 1 år. Vi blev även informerade om en hel del bra-att-tänka-på-saker hemma, luftvägsstopp, fallskador, förgiftning, brännskador och andra akuta sjukdomstillstånd. Efter teorin fick vi även testa hjärt- och lungräddningen praktiskt, vilket nu känns jättebra att ha gjort. Är också glad att jag hann gå den här kursen innan Allie börjat äta - just för allt det här med att sätta i halsen. En helt klart (livs)viktig kurs att gå - jag rekommenderar er alla där ute! 
 
 
Något som verkligen kändes, var att göra hjärt- och lungräddning på den lilla dockan. Jag kom på mig själv med att sitta och hålla dockan i knät innan, så som jag håller i Allie. Jag tittade på dockans händer, som så mycket påminde mig om henne. Och storleken på dockan, ja - ungefär som Allie den med. Så gissa om det var skönt att komma hem och krama om sin älskade lilla tjej sen <3 Men det kändes ju samtidigt ännu mer viktigt att ha gått kursen när man kände så. Att OM det skulle hända något med Allie (eller något annat barn), så har jag ändå gjort det här en gång, om så på en docka. Jag hoppas ju dock såklart att jag aldrig kommer behöva använda kunskaperna jag skaffat mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback