En solig helg

Lördag morgon innebar, för mig, något som jag inte gjort på riktigt länge. Jag ställde klockan på halv åtta, gick upp, åt frukost (ja det brukar jag ju göra), pumpade ut mat till Allie och matade sedan henne (med andra bröstet) innan jag åkte iväg. Första passet på nya träningsstället, Medley, stod på schemat - nämligen Bodypump! Jag tänkte att det skulle vara ett bra pass att börja med, i och med att man kan välja vikter själv och jag då alltså skulle kunna börja väldigt lätt. Jag brukar ju vara duktig på att lasta på i alla fall, men jag kunde faktiskt låta bli, och träna lugnt som jag hade tänkt. Det var riktigt jobbigt, men också SÅ skönt efteråt. Jag kom hem till Allie och pappa A och var så glad över att jag äntligen kommit iväg, och att det hade känts så bra. Nu kan jag fortsätta!

På eftermiddagen blev det en sväng till lampaffären i Trollbäcken igen. Förre helgen kom vi ju hem med en vardagsrumslampa och en sovrumslampa, när vi egentligen skulle köpa en hallampa. Så nu köpte vi en hallampa ;) Sen blev det även en sväng till centrum, där A köpte lite kläder, jag kollade på jackor och vi till sist fikade. Supergott fika, med bästa sällskapet <3

Alltså min cheesecakemuffin (närmast i bild)... Har knappt smakat något godare!
 
På kvällen spelade vi spel, nyinköpta Carcassonne. Ett spel som var riktigt kul och även lätt att förstå. Det kan jag verkligen rekommendera!




På söndagen sov vi tills vi vaknade och ställde sedan om klockorna till vintertid det första vi gjorde. Allie fick bada (vi tränade på läxan från babysimmet - att hälla vatten över huvudet), A fixade med taket i hallen där nya lampan ska sitta, vi åt frukost och gick sedan ut på en härlig, men kall, promenad. Är sådan skillnad att ha A med sig ut än att vara ute och gå själv. Man tänker inte på att man går, utan bara njuter av sällskapet medan man går och pratar. Det kanske låter så lite, men jag älskar verkligen helgerna, när vi kan umgås, prata och ta det lugnt med varandra. Jag och min fina man! Jag är så glad att jag får vara just din fru <3

Efter lunch åkte A iväg för att hämta Neo. De skulle på Marvel Live i Globen, med en kompis till A, och hans dotter. Det hade varit en bra show tyckte de båda, och Neo visade stolt upp sin Kapten Amerika-mask han fått. Till middag hade jag lagat Kalops som vi åt med potatis och mormors hemgjorda äppelmos - gott! :)


Kommentarer
Camilla säger:

Mysigt med fika på Espresso House :)

Svar: Ja det var det :)
Helbraflinga

2016-10-31 | 20:31:29
Bloggadress: http://mykitchenstories.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback