Familj, släkt och vänner

I tisdags förra veckan tog jag och Allie tåget mot Sandviken (eller ja, tåget skulle inte gå längre än till Gävle). Med en stor väska på ryggen och Allie i vagnen åkte vi iväg. Buss och tunnelbana innan det blev att kliva på tåget. Vi kom dock inte längre än strax förbi Arlanda innan vi stannade första gången... För att det var fel på loket, fick vi höra. Efter lite olika besked fram och tillbaka fick vi kliva av tåget i Uppsala och vänta på nästa tåg mot Gävle som kom 35 min senare. Tog Allie i selet och la väskan i vagnen istället, vilket var såå mycket smartare, och lättare! Jag köpte mig lite lunch i Uppsala, vilket vi egentligen skulle ha ätit med pappa/morfar i Gävle, för att jag var vrålhungrig. Allie somnade och sov sedan hela resan till Gävle, som vi fick sitta i tyst vagn - sista platsen! Väl i Gävle mötte pappa/morfar upp oss och vi gick sedan runt i Gävle en stund innan Linnea slutade jobba (vid 16.00) och vi gick och fikade :) Kvällen spenderades sedan hemma hos mina föräldrar och systrar - mysigt!
 
Stora tjejen på hennes första tågresa <3
 
På onsdagen tog jag och Allie bilen hem till min mormor o morfar vid lunch för att umgås. Vi (eller jag) blev bjudna både på lunch och fika, och de tyckte att det var såå roligt att vi var där! Det tyckte jag och Allie också, verkligen mysigt att hinna umgås bara med dem för en gångs skull <3 Mormor fick även Allie att skratta (så det lät) för första gången - så himla underbart att se, och jag blev nästan lite tårögd :) Även pappa och Lotten kom hem till dem till fikat, och mamma kom bara dit en sväng efter jobbet för att lämna cykeln innan hon och jag sedan gick hem med Allie. var bara tvungen att gå Fredriksgatan hem, den vägen brukar alltid vara så fin på hösten med alla stora lönnträd längs sidorna - så även nu. En del fina bilder fick vi till på vägen, synd bara att det var gråmulet.
 
Älskade mormor/gammelmormor & morfar/gammelmorfar med Allie :) Första gången morfar höll i henne <3
 
Promenaden hem, vid Sandvikens Kyrka 
 
Torsdagen innebar ledig dag för Linnea, så vi passade på att åka till Högbo vid 11-tiden. Vi gick runt där i kylan och satte oss sedan i Gruvstugan för att fika lite. Vi åt en varsin leverpastejmacka och sedan lite fikabröd på det ;) Var inte så skönt ute heller, trots underställ och fleeceshorts, så vi blev inte kvar så länge. Men det var trevligt ändå! Vid 16-tiden var det dags för mig och Allie att möta upp Ida som hade slutat jobba. Vi gick runt i Sandvikens centrum (ja, det var avklarat på någon minut...) och tog en promenad runt kanalen/dammen och Bruket innan vi landade på Kanalkiosken (restaurang). Dit kom även Idas sambo Erik. Vi åt, pratade och hade väldigt trevligt där i några timmar innan jag och Allie promenerade hem. Det var första gången jag gick med Allie i mörkret, så det var tur att vi hade satt reflexer på vagnen! Allie fick en present utav Ida & Erik också, en lila supersöt klänning från Newbie - den tackar hon så mycket för :)
 
Syster/moster Linnea med Allie i vagnen :)
 
Ett försök på "lyftbilder"... ;)
 
 
På fredagen var det mycket att stå i under dagen. Jag bakade hallonkladdkakor på förmiddagen och vi förberedde en massa annat inför kalaset på kvällen. Lagom till Lotten slutade skolan mötte vi upp henne i stan för att köpa godis på Hemmakväll - bästa godiset utan tvekan! Men oj va mycket det blev - 2,6 kg och största burken var proppfull. Det var ju faktiskt så att man skämdes lite... ;) På kvällen kom mormor, morfar och kusin Lisen med föräldrar hem och firade pappa och Linnea i efterskott. Så vi åt gott, fikade och fick i oss alldeles för mycket utav det där godiset... Men trevligt hade vi, och kul var det att träffa släkten igen :)
 
Synd att bilden blev tagen när maten var uppäten... :P
 
Mindre än hälften av allt godis... xD
 
På lördag morgon när jag vaknade kände jag mig nästan bakis, då inte utav alkohol, utan utav godiset. Usch va kroppen blir konstig av för mycket gotta... Vi åt i alla fall frukost och satte oss i bilen för att köra till Edsbyn, där det var dags för Lottens handbollsmatch. Superkallt var det där uppe och även på läktaren - guldet den dagen var helt klart den varma Oboyen jag köpte i cafeterian på matchen, för matchen i sig gick inte särskilt bra tyvärr. När matchen var slut och Lotten var klar åkte vi hemåt igen, och stannade faktiskt en sväng redan i Alfta. Visste att Ringo var där och dömde, och utav spelschemat jag sett så borde han ha paus mellan två matcher just när vi åkte förbi - och så var det! Kul att hinna med att träffa även honom en sväng, då det annars var uppbokat för oss båda på varsina håll :)
 
Nr 8 och linjespelare, precis som Linnea ;) haha
 
Söndagen innebar inte jättemycket sovmorgon, fick väcka Allie för att göra oss färdiga och åka in till Gävle. Väl där träffade vi Sarah, med lilla Gustav, och Amanda. Vi hade bestämt oss för frukostbuffé på Elite, så det fick det bli. Perfekt att de har den öppen mellan 7.30-12! Vi kom dit vid halv tio, men satt kvar i princip tills de stängde. Vi pratade, åt, matade barnen och hade det riktigt trevligt. En frukostomgång (med yoghurt, macka, frukt, äggröra och te) och en fikaomgång (med belgisk våffla, nutella/grädde+sylt och kaffe) fick det bli :) Innan vi åkte hem gick jag och Allie till Åhléns och köpte ett par babysimbadbyxor (som de så fint kallades nån stans) inför hennes babysim. Kl 15 började Lottens SM-semifinalmatch i fotboll på Jernvallen, så vi hann hem i nån timme innan det var dags att åka vidare dit. Vi satt på läktaren, fullt påklädda i kylan, och tittade när de mötte AIK. Tyvärr så blev det en förlust med 4-0, men det var ändå kul att se. Sista kvällen hemma spenderade vi sedan med kortspel, mycket mysigt :)
 
Uppställning, men ingen nationalsång ;)
 
Jernvallen och Göransson Arena 
 
Allie var väl inte jätteimpad av själva matchen, men hon är ju för söt <3
 
Vi åkte sedan hem på måndagen, med tåget som gick 12.14 från Gävle. Pappa/morfar skjutsade in oss och hjälpte oss på, och den här gången fick vi åka hela tågresan utan att byta tåg. Skönt! På kvällen sen fick vi äntligen träffa pappa A och brorsan igen :) Allie hade även fått en superfin present som pappan köpt i Marsielle, nämligen en klänning från Petit Bateau (jag älskar det märket) <3
 
Tack alla inblandade för en riktigt mysig och fullspäckad vecka, jag och Allie hade det toppenbra! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback