Kreativitet och vaccin

Den här veckan har varit relativt lugn, hemmadag måndag, onsdag och fredag för min och Allies del. Visst har vi varit ut på promenader och varit på två svängar till centrum, men annars har det varit rätt lugnt. Styrelsemöte hann jag med på tisdag kväll också, och Allie hade det så kul hemma med pappan under tiden :)
 
I tisdags var vi på mammaträf på The Creativity House inne på Kungsholmen. Vi var 7 stycken mammor med bebisar (vilket var ganska lagom i den där lokalen) som gjorde hand och fotavtryck. Det skulle sedan ta 10 dagar innan vi fick komma och hämta sakerna, men redan 2 dagar efter kom det ett mail om att sakerna var färdiga för att hämtas. Så de ska jag och Allie åka in o hämta nästa vecka nån dag - sen ska jag visa er :)
 
 
I torsdags var det dags för tremånaders-vaccin för Allies del. Jag hade inte tänkt på det så mycket i förväg, mer än att hon kanske skulle bli febrig och gnällig efteråt. Det var inte så farligt heller för min del, mer än att jag tycker att de stack in sprutorna väldigt långt in i benen (som man säkert ska göra, men ändå) :O Hon själv skrek när de stack in sprutorna, och även sprutade in vaccinet, lilla pluppan <3 Sen trodde jag att hon skulle skrika betydligt mer efteråt, men det gick att trösta henne ganska snabbt. Och efter nån minut satt hon och snackade med sköterskan igen :) Vi vägde och mätte även Allie - hon har nu blivit 63,5 cm lång och 6330 g tung - stora tjejen! Inte konstigt att hennes overall/onepiece med fötter på är lite i kortaste laget ;) Hon kan ju fortfarande ha 56 på vissa bodys och byxor, även om vi ska börja fasa ut dem nu snart också. Men 62 sitter jättebra i övrigt :)
 
Efter vi varit hos BVC och hon fått äta så sov hon sedan i fyra timmar! :O Sen var hon hungrig och glad igen, men på kvällen blev Allie väldigt orolig i kroppen, lite varm och drabbades av lite feber. Hon skrek och grät och var inte alls sig själv. Hon fick en alvedon och lugnade sig efter ett tag. Vi satt och kramades och hon somnade i min famn sen igen. Mysigt <3
 
Här försöker vi nackträna, vilket inte riktigt är Allies grej;)
 
Tittut, nu ligger jag på rygg igen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback