2 månader

I söndags blev vår Allie hela 2 månader - redan alltså! Den här tiden har gått så fruktansvärt fort, och då på morgonen var jag lite emotionell, eller hela dagen egentligen. Tänk att om ytterligare 2 månader får hon börja med smakportioner och jag har då nästan varit hemma halva tiden, innan jag ska börja jobba igen :O Jag vill stanna tiden nu - jag vill att min lilla bebis ska vara bebis länge till :( Mammas lilla älskling, för dig ska jag göra allt! <3
 
I söndags var även Viktoria och Viktor här och hälsade på. Med sig hade en riktigt fin present till Allie - kläder ifrån Newbie, vilka vi tackar så mycket för :) Vi bjöd på en somrig potatissalland, med bland annat nektariner, fetaost och tomat i, och grillad delikatesskorv, till lunch och en Palsternackskaka med apelsinfrosting (<-- recept) till fika. Båda delarna var nya recept jag hittat, och de verkade uppskattade av alla. Var superkul att de kom och hälsade på och att vi hann prata lite! :) Är lite skillnad att träffas varje dag (på jobbet) till att inte ha träffats alls nu sen i slutet av juni (då jag gick hem i väntan på Allie). 
 
Igår var vi på 2 månaders-kontroll på BVC för att väga, mäta samt kolla hur hon svarar på tal, lyfter nacken och använder händerna. Hon fick godkänt även den här gången och har växt på sig ordentligt :) Hon följer sina kurvor vad gäller längd och huvudomfång, på vikten börjar hon gå liite över. Hon väger nu 5655 gr och är 60,4 cm lång - vår lilla stora bebis <3 Allie både pratar, skrattar och hickar en massa om dagarna och är fortsatt en väldigt nöjd bebis. Senaste veckan har on börjat suga nåt otroligt på sina händer, så de blir alldeles kladdiga. Upplever även att hon börjat dreggla mer.
 
Klädstorlek: 56 eller 62
Tycker om att titta på: Yasuragirockens mönster (bilden), tända lampor och ljus
Favoritsysselsättning: Ligga på skötbordet och prata med oss, åka vagn, ståträna
Sover: Nattetid i babynestet i sin säng, dagtid mest i vagnen, annars i våra famnar eller i soffan/hennes säng
Äter: Mammas mjölk, gärna varannan timme numera under dagen (har mer varit var tredje/fjärde förut), på natten kan det istället gå upp emot 7-8 timmar utan mat
 
Igår på morgonen visade hon för första gången att hon kunde stå själv också - i närmare 10 sekunder faktiskt ;)
 

Kommentarer
Fröken M säger:

Så himla söt !
Tiden går verkligen galet fort.
( det inser man framför allt när man fått barn och ser dom små raringarna växa ! :) )

Kram

Svar: Tack så mycket! <3 Ja jag har förstått det, men man får försöka ta vara på tiden så mycket som man bara kan :)
Helbraflinga

2016-09-08 | 20:49:17
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback