Ett infall värt att följa

Idag var det dags för mamma-bebis-träff igen. Det blev Vapiano även den här gången, men nu i Skrapan istället, vilket passade lite bättre för oss boende söder om stan ;) Vi var 12 mammor med bebisar och vi satt och pratade och hade trevligt som vanligt :) Några nya, men mest mammor som varit med tidigare. De som jobbade på Vapiano kom till och med runt och tog beställning (på kaffe) vid borden, då hon sa att det nog är svårt för oss alla att ta oss iväg med vagnarna. Hon hade rätt i det, och de tjänar ju förstås på att gå runt sådär också - annars hade vi troligtvis inte köpt nåt kaffe :P Allie sov som vanligt igenom största delen utav träffen och mammorna kommenterade - sover hon nu med? ;) Allie hann knappt vakna för mat inann det var dags att gå därifrån (då hade vi suttit där i tre timmar). Efter träffen tog jag och Natalie (en annan Tyresömamma) sällskap till Gullmars och vidare hem på bussen.
 
En nöjd bebis i vagnen, på bussen :)
 
När A och N senare kom hem fick jag ett ryck - jag ville ut och springa! Sagt och gjort, jag tog mig ut och sprang mina första steg på vääldigt länge. Det gick förvånansvärt bra och konditionen var inte det som var värst, utan det var nog att jag fick känningar i knä och höft. Det är nog inte så konstigt heller, eftersom jag inte har belastat på det här sättet på över ett år, och däremellan varit gravid. Men nu har jag i alla fall premiärturen gjord, och det känns superbra! Får se hur kroppen mår imorgon, och i övermorgon...
 

Kommentarer
Cissi säger:

Vad härligt! Hoppas det gick bra med höften och knän. ;) Och vad skönt att hon sover när du är iväg. Är verkligen guldvärt

Svar: Tack, det känns hyfsat, men visst har jag känningar i knäna - lederna är väl inte vana nu.. ;) Ja det är verkligen guld värt, superskönt! Jag njuter i nuet, man vet ju aldrig när det ändrar sig :)
Helbraflinga

2016-09-08 | 07:47:37
Bloggadress: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback