Med pappan och brorsan

Förra veckan var Neos dagis stängt både torsdag och fredag, vilket betydde att både han och pappa A var hemma med oss - vi fick alltså en riktigt trevlig långhelg tillsammans :)
 
På fredagen åkte vi till Mall of Scandinavia. Där åt vi lunch och tittade lite i affärer innan N och A gick på bio. De såg Hitta Doris, och den hade varit riktigt uppskattad :) Under tiden gick jag och Allie runt och shoppade lite, jag köpte en tröja åt henne på Zara, en body och en sparkdräkt på Lindex samt strumpor och dregglisar på H&M. Köpte även en amningsvänlig tröja till mig, även om det inte var ett amningsplagg - välbehövligt! Efter bion stötte jag ihop med dem medan jag letade ställe att amma på, det satt rätt mycket folk på alla bra ställen, mest ungdomar som laddade sina telefoner.. Hittade till slut till Babyloungen - där fanns det ettt lugnt amningsrum, flera skötbord, matbord med micro osv. Väldigt bra tycker jag :) Medan jag satt där och ammade (och en stund efter också) fick Neo leka av sig i det stora lekrummet som även det fanns där. Innan vi satte oss för att äta middag (ja det blev en långdag där) gick vi in på Lindt och köpte lite choklad - man var ju tvungen att passa på när de till och med hade 25% rabatt på ALLT ;)
 
Tröjan från Zara - älskar den <3
 
Lunchen på restaurang Egon - Pulled Pork-sandwich
 
 
N började vara hostig under torsdagen och det blev värre under fredagen. På lördagen fick han därför hoppa över dansen och vara hemma och vila istället. Jag kände att jag inte varit ute och promenerat på flera dagar, och i och med att solen sken och det var riktigt härlig höstluft ute så ville jag gå en promenad. Sagt och gjort, jag tog Allie i vagnen och gick mot Alby. Väl där testade jag att gå runt 2,5km-spåret för första gången. Vilket härligt spår det var! Slingrande väg med utsikt över vattnet den första kilometern, backigt och kurvigt vidare bland stora grytor och frisbeegolfbanan. På något ställe var det så brant så jag fick ta vagnen baklänges uppför. Jag fortsatte sedan på 4km-spåret, och det var så härligt att vara ute och gå i skogen (känns som att jag har sagt det här förut... :) ). När vi kom tillbaka mötte vi upp N och pappa A vid dagiset/lekparken innan vi gick hem för att äta lunch. Sen blev det bland annat en del städning hemma och sen tog vi det mest lugnt.
 
På väg upp mot backen där jag var tvungen att vända vagnen
 
På lördagen hade N pratat om att baka cupcakes (de hade gjort det på något utav hans program på paddan), så det gjorde vi sen på söndagen :) Det blev Roy Fares Nutella Cupcakes - riktigt goda! På kvällen blev det sedan veckohandling i Farsta i samband med att vi lämnade N hos sin mamma.
 
Här är våra goda cupcakes!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback