Just do it

Igår hade vi bestämt för att ta oss in till stan efter lunch, för att kolla i lite affärer och kanske ta en mysig fika innan det var dags för vår bokade middag på kvällen. Det var minst sagt mycket folk på stan och runt Kungsträdgården, inte så konstigt egentligen eftersom att det var Stockholms Kulturfestival och We Are Stockholm där. Men detta, plus att Allie ville gå själv hela tiden gjorde att vi inte hann gå runt så mycket alls. Men, vi hittade det jag verkligen var på jakt efter, nämligen ett par nya inneträningsskor. kollade först utbudet på XXL, men det kändes inte så bra. Senare var vi in på Stadium Pulse och där hittade jag dem! Ett par hur sköna skor som helst, som det dessutom var rea på! Det belv ett par Nike Free TR 8 i färgen White/silver. Skorna fanns, förutom i den färgen jag hade, i två färger till. Men eftersom att det var reaskor så fanns min storlek bara i den här färgen - men jag var ute efter ett par neutrala i färgen, så de här passade ju bra.
 
 
Vid sex-tiden hade vi tagit tunnelbanan bort till St Eriksplan och gick till restaurangen Grappa som vi hade bokat bord på. Den var en utav de restauranger som fanns med i boken Eat Sweden. Väl där bestämde vi oss för ett trerätterspaket, vilket vi skulle få ångra sedan. Jag tog en skagenfylld avokado på grönsallad till förrätt och A tog en scharkbricka. De var väl tilltagna båda två, så bara det var ju mer än en halv vanlig rätt. Till huvud rätt sedan blev det en gräddig pasta med kyckling, pesto mm för mig och en pizza för A. Båda rätterna var väldigt goda, men ingen av oss orkade riktigt äta upp. Väl tilltaget alltså. Sen visste vi att en efterrätt stundade, så när den väl kom in sen var det ju bara att smaka och äta lite av den också ;) vi delade på en chokladfondat med glass och (vad som blev) en pannacotta med bärtäcke. Allting var som sagt jättegott - men vi var såå mätta efteråt. Jag hade ont i magen och det kom att förfölja mig i ungefär ett dygns tid... Bra betyg för god mat, men vi borde ha varit lite hungrigare när vi kom ;)
 
 
Min förrätt :)
 
Allie då? Ja hon var ju också med :) Vad gäller barnvänlighet så tycker jag att Grappa var ett superbra ställe! Hon som hade hand om vårt bord frågade Allie vad hon ville ha att dricka, hon berättade lite olika saker de hade och Allie fick svara vad hon ville ha, vilket hon inte gjorde, mer än juice. Hon som jobbade där sa att hon kunde få in olika juicer och prova vilka hon ville, och lite sugrör i olika färger så hon kunde välja vilken färg hon ville ha. Så en gul juice och en röd fick Allie + sex olika sugrör. Maten sen? Ja då sa hon att de kunde göra lite vad som helst. Så vi sa pasta med kyckling, varefter hon frågade om vi ville ha nån typ av sås, några grönsaker osv. Vi hade kunnat komponera ihop lite vad som helst kändes det som. En bit in i middagen kom hon ut med ett gäng glasunderlägg också "här kan hon ha och leka med om hon vill, barn brukar tycka om såna där". Nej men ett bra bemötande tycker jag :) och en trevlig kväll!

Kommentarer
Jennie säger:

Lät ju som drömresturang för barn ju 😍

Svar: Ja det var väldigt bra! :)
Helbraflinga

2018-08-20 | 22:20:18
Bloggadress: http://jennienilsen.blogozine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback