Lidköping på några timmar

Jag tänkte ta och visa det vi såg av Lidköping nu i sommar, då vi stannade på vägen hem från Strömstad/Daftö. Har du missat inlägget om vår vecka där, så kan ni läsa om det HÄR. Tyckte att det verkade vara en mysig och fin liten stad, som jag gärna hade besökt en lite längre stund :)
 
Lekparken vi var i till en början låg i Stadsträdgården och där fanns även en scen och en massa planeteringar/blommor. Var väldigt fint, trots att vi var där när det regnade!
 
Fina blomsterarrangemang och en Allie som för första gången på resan fick använda regnjackan
 
Hon älskade den här gungan, och kunde gunga så bra på den själv :)
 
En stor groda som tittade fram...
 
...samt en massa andra roliga djur i lekparken!
 
St Nicolai Kyrka, bron från Gamla till nya staden samt ett konstverk på Gamla stadens torg
 
Efter barnen hade fått leka av sig en timme eller så, gick vi vidare mot restaurangen som vi hade letat upp. Det var en Italiensk restaurang som hette Italia och som låg en liten promenad därifrån. Där beställde vi in pasta allihopa och det var gott! Dock var det väldigt såsigt och mättande, så jag fick lov att lämna en del. En kaffe fick det även bli efteråt innan mitt körpass hemåt väntade.

Kommentarer
Fröken M säger:

WOOW !! Vilka planteringar.
Nog för att jag älskar sommaren och gärna skulle vilja ha mer av den, men hösten är allt bra vacker oxå !!

Svar: Ja de var riktigt fina! och visst är det väl härligt ändå att hösten är på väg.. :)
Helbraflinga

2018-09-02 | 09:49:14
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback