Släktkalas, presenter och Bamsetårtan!

Söndagen efter Allie fyllde 2 år var det dags för släktkalas. Lotten var ju redan här, och på lördagen kom även hennes mormor och morfar ner till oss. Allie fick presenterna från dem då, så att vi skulle sprida ut presentöppnandet lite. I presenterna från mormor och morfar låg bla en cykelhjälm och en cykelstol, vilket var superbra presenter som hon/jag/vi önskat oss :) Pappa/morfar fixade även bromsarna på min cykel så att jag vådage ha Allie på den (tidigare var det bara frambromsen som fungerade, vilket känns lite farligt).
 
En hjälm!
 
Ingen var nöjdare än Allie att få hjälpa morfar att fixa mammas cykel :) och jag kunde inte vara mer tacksam!
 
De som även var med för att fira Allie på söndagen var hennes moster Linnea, gammelmormor, gammelmorfar, farmor, Benny och farbror Marcus. Och så jag, Neo och pappa A såklart :) Vi bjöd på fika på eftermiddagen, och sen även middag på kvällen för min familj som stannade kvar lite längre. Var så kul att se glädjen i Allie när hon öppnade presenterna som bla bestod utav en såpbubbelmaskin, djur från Schleich, kläder, Bamsepussel, cykelhjälm, cykelstol, Bamses Pott-träningsbok, Bamsetrosor mm :)
 
Allie fick hjälp av morfar att öppna presenterna. Docksängen var en av presenterna hon fick :)
 
"Titta pappa, Bamsedunderhonung!" Tar sats för att blåsa ut ljusen och applåderar sedan sig själv <3
 
Fika - första gången jag testade på Macarons, är nöjd över lag, även om de blev knottriga och väldigt hudfärgade i färgen. Var även någon son lånade min kamera för att knäppa på sig själv i spegeln... ;)
 
Älskar bilderna, trots dålig kvalitet! Mammas stora, lilla tjej <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback