Två bra köp

Under sommaren har jag köpt två saker som jag verkligen gått och funderat på och letat efter. Ett par ljusare jeans, som skulle passa bättre än mina svarta och marinblåa att ha på sommaren. Nu har det ju inte varit något jeansväder alls, så några jeans har jag i princip inte behövt. Men sen jag började jobba igen har det ju varit aktuellt. Det blev ett par jeans från Tiger of Sweden. Tänkte att jag skulle ta ett par i samma modell som de svarta jag har, så slipper jag prova dem. Att de sedan var flera hundra kronors rabatt på dem (ja de var billigast på Tigers egna hemsida) gjorde ju inte saken svårare. Jag skickade efter dem och fick hem dem någon dag senare - ett klipp!
 
 
 
Det andra jag unnade mig att köpa var en svart kofta. Det är något jag har varit ute efter väldigt länge, och det låter ju inte så svårt. Men varenda kofta jag (eller A) har hittat/kollat på har varit väldigt speciell och därmed inte vad jag velat ha. Det har nog varit lite fel årstid också, en svart kofta på sommaren är liksom inte det som det finns mest utav. Tillslut hittade jag en kofta på Ralph Lauren när jag var in där på NK med Lotten, och då blev det ju en ny ur höstkollektionen. Synd, för det var ju rea på det mesta andra... Men men, när jag äntligen hittade en så var det ju ändå på något sätt värt pengarna. 100% bomull dessutom - jag är nöjd!
 
Två märkesgrejer blev det alltså, även om jag inte är den som letar efter dyra märken i första hand. Och är det märkeskläder så försöker jag hitta/köpa dem på rea. Jeans köper jag dock typ alltid i ett lite dyrare märke, men koftan hade kunnat vara från var som helst, bara den hade varit svart och vanlig utan en massa konstigheter.
 
Idag hoppas jag hitta i alla fall ett par inneträningsskor inne i stan. Är verkligen i behov av att uppdatera dem, de jag har nu är pinsamt nog mina handbollsskor som jag köpte för ca 10 år sedan... sen blir det restaurang ikväll, första besöket ur boken Eat Sweden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback