Första semesterdagen!

Nu har jag äntligen gått på semester - ska bli så skönt att vara ledig i hela 5 veckor nu :D Avslutade passande nog jobbandet med en AW på jobbet igår, då vi var ett gäng som satt kvar rätt länge och pratade och hade trevligt :) Vid 21-tiden åkte jag hem och var ju inte hemma förrän en timme senare.
 
Första semesterdagen (eller ja, det är ju helg, min första semesterdag kanske egentligen är på måndag) spenderade vi på Gröna Lund, vilket väldigt många andra också gjorde... :p Det var lugnt fram tills vi åt mat vid två, men efter det var det vääldigt mycket folk och 30-40 min kö på de flesta attraktionerna vi gick förbi. Kan bero på att det skulle vara Sommarkysset senare, eller helt enkelt att det börjar bli sommar och alla vill dit ;) Barnkarusellerna klarade sig såklar bättre, och det var ju ändå dem vi åkte mest. N fick ett åkband medan jag och A åkte med kuponger de gånger vi skulle åka med Allie och/eller N. Allie tyckte det var jätterolig och fick åka Veteranbilarna, Tekopparna, Flygande Elefanterna, Tuff Tuff Tåget och gå in i Petsson och Findus hus :) Jag gick Lustiga Huset med N och han och pappa A åkte också Vilda Musen. Annars blev det texmex-buffé till lunch, glass till fika och lite spelande. Allie fick även "dra i snöret" med vinst varje gång. 
 
Veteranbilarna
 
Allie tittar intresserat på när storebror åker Lyktan (lilla fritt fall)
 
Vi tittade på Tobbe trollkarls show också - den gillades :)
 
Wiiie! :) Älskade lilla <3
 
Så fina små kiosker längs vattnet
 
Inget för mig kanske, men himlen var fin ;)
 
Hos Pettson och Findus fanns det mycket som var spännande - bäst var nog att titta in på Mucklorna som hade kafferep inne i öppna spisen ;)
 
Även hönshuset var kul att titta in i (se även hönsgården på förra bilden)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback