Midsommar, avkoppling och tid för mig själv

Midsommarhelgen är över och det känns för en gångs skull som att jag är utvilad på riktigt. Sömnmässigt hade jag kunnat vara mer utvilad, men psykiskt känns det väldigt bra :) lägligt också, för nu gör jag min sista jobbvecka innan semestern!

När går ni på semester? Eller har ni kanske rentav börjat redan?

På midsommarafton åkte vi till A's mamma + sambo i deras sommarstuga vid lunch. Vi blev bjudna på flera sorters sill och potatis, köttbullar (mest till Allie kanske) och "Ernstbröd", vilket alltihopa var väldigt gott - det är tur att jag har lärt mig att äta sill! Vi satt sedan och pratade, lekte med Allie, fikade, tittade på fotboll, gick ut i blåsten med Allie för att till kvällen äta grillat kött och grönsaker med potatisgratäng. Inget firande runt midsommarstång alltså, men väldigt bra ändå! Från början var tanken att vi skulle ha åkt hem till A's mamma + sambo, pga det dåliga vädret, men det slutade med betydligt finare väder än beräknat och en mysig vistelse i stugan deras istället - bra val tycker jag :)

En mix av midsommar

På midsommardagen var vi ut på en promenad och åkte sedan till Nibble Gård för lunch. Som jag nog skrivit förut nån gång så finns där både grisar, hönor och kaniner att titta på, och till i år hade de även skaffat gäss. Annars finns det en butik/café, studsmatta, gungor och en massa leksaker att leka med ute på gården. Superbra för Allie - framförallt studsmattan (om man frågar henne)! Vi beställde lunch, som vi åt ute i trädgården och handlade lite i butiken, innan vi åkte hemåt, efter ett mysigt midsommardygn :)



Nibble Gård, och lite blåbär som Allie smakade för första (?) gången - hon tyckte det var jättegott!

På kvällen när jag skulle lägga mig tog jag mig faktiskt tiden, för första gången på länge, att läsa en stund innan jag skulle sova (ingen bok dock, men senaste numret av Mama). Att läsa är verkligen något jag saknar att göra, men alltid prioriterar bort. Måste verkligen bli bättre på att prioritera mig själv! Även på söndag morgon, när jag vaknade kl 8, en timme före både A och A, så kunde jag sätta mig och läsa - den här gången dagstidningen, som vi faktiskt har i pappersform på helgerna.

Efter en gemensam frukost tog jag sedan cykeln för att "röra knät" en stund, medan Allie och pappa A åkte till stranden. Tänkte mig en 20-30 min-tur på cykeln, men när jag väl kom hem hade det gått 1h 10 min, och jag hade till och med fått till ett litet gympass i utegymmet här vid oss - heja mig! Känner verkligen hur sugen jag blir på träning nu när jag börjat lite smått igen och när jag känner att det funkar - träningsvärk idag också till på köpet! 👊

Senare blev det styrelsefix, gofika framför fotbollen, veckohandling (på Willys för första gången), lek med Allie, lax med ugnsrostade grönsaker (det var såå gott!) och ett glas rosé till middag och lite jobb på kvällen. 

Så trots att det både blev styrelsefix, jobb och faktiskt två maskiner tvätt på söndagen, så känner jag mig ändå som sagt väldigt till freds. Tack helgen, och tack kära familj ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback