Sminkborttagning

Jag är inte den som varken sminkar mig särskilt mycket eller använder en massa speciella hudvårdsprodukter, men någonting som jag måste ha är en bra sminkborttagning som tar bort vattenfast mascara (vilket nästan enbart är det smink jag använder). Förut hade jag en från Neutrogena som var SÅ bra, men den slutade de göra och den försvann alltså ur alla sortiment överallt. Jag gick då till apoteket för att få hjälp där och diskuterade med en utav de som jobbade där. Köpte på mig en sminkborttagning, som skulle vara bra även för linsbärare, men som inte funkade över huvud taget. All mascara var kvar efteråt... Jag letade sedan ett bra tag, men jag hade ju ingen aning om vad som var bra eller dåligt. hade väl kunnat gjort en research, men orkade inte riktigt. En dag på Ica Kvantum här i Tyresö så hittade jag en från Nivea som bara kostade 59 kr, tänkte att jag kan väl testa. Den funkade faktiskt rätt bra och jag kände att den här kan jag faktiskt klara mig på. Nu tog den slut för en vecka sedan och jag har verkligen letat efter den igen. Alla andra Niveas typer av sminkoborttagningar och rengöringskrämer har funnits på alla sidor och i olika butiker, men inte just den här. Trodde att även den hade fallit bort ur sortimentet - vilket skulle vara sjukt typiskt.
 
 
I helgen som var, var jag ju in till centrum, och tänkte att jag måste ju faktiskt gå in på Ica och kolla om de fortfarande hade den - och DET HADE DOM! Jag köpte på mig två stycken på en gång, så nu klarar jag mig ett bra tag framöver ;)
 
Ni som använder vattenfast mascara, vad har ni för sminkborttagning som ni skulle rekommendera?
 

Kommentarer
Rebecca säger:

Jag använder också denna. :) Tycker den är bra.

Svar: Kul! Ja den funkar bra :)
Helbraflinga

2018-06-02 | 00:20:17
emma säger:

sminkborttagnng från aco eller Nuxe :)

Svar: Tack för tipset! :)
Helbraflinga

2018-06-02 | 11:53:51
Bloggadress: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback