Vår Bugaboo Buffalo

Vår vagn är något som jag verkligen har varit nöjd med under tiden sen vi köpte den. Gillade både liggdelen och sittdelen och Allie verkar ha tyckt/tycka samma sak. Hon har alltid gillat att åka vagn :) Nu till det faktum att hon börjar bli så stor. Hon sitter med fötterna nere på kanten/fotstödet och huvudet tar snart i uppe i suffletten, så snart är det väl dags att sluta använda den till henne :/ A tycker att vi borde ställa undan den redan och använda vår (blåa) City Jogger Mini GT (som vi köpte till N) istället. Det är ju en renodlad sittvagn, som hon både får mer plats i och som är mycket smidigare att fälla ihop i bilen (och nere i hallen). Bugaboon är ju i två delar, varav sittdelen inte går att göra någonting med. Chassit viker man ju ändå ihop, även om det inte blir jättelitet. Visst, jag ser inga nackdelar med City Joggern heller, den har en stor korg under, så man får fortfarande med sig mycket grejer med den, och den svänger väldigt smidigt och bra. Jag har bara så svårt att släppa vår Bugaboo Buffalo...
 
Jag känner lite att när vi nu köpte en så dyr och fin vagn, så vill jag använda så länge som det går. Förra helgen bytte jag (äntligen) till sommarsufletten, och det blir ju som en helt ny vagn! På vintern en helsvart vagn med grå suflett och svart åkpåse, sen på sommaren har vi en rosa sittdyna och en rosa suflett. Jag är inte den som egentligen trodde att jag skulle ha en ljusrosa vagn till min tjej, men när det endast fanns ljusrosa, ljusblå, beige och militärgrön att välja på, på sommarsuffletten, så tyckte jag absolut att den kunde få vara rosa. Mycket grejer kommer ju Allie att ärva av N och då kommer det att vara desto mer blå, gröna, svarta saker - inte för att det är nåt fel med det heller :) Men vi har väl Buffalon kvar i alla fall under sommaren, sen får vi se till hösten/vintern, då kanske den inte funkar längre.
 
 
Sen har vi ju en Babyzen Yoyo+ också, som vi köpte när vi skulle iväg till London. Var faktiskt A som insisterade på det, även om man kunde tro att det var tvärt om. Jag tyckte den var för dyr, när vi ändå hade två andra vagnar redan. MEN, det var en riktigt bra vagn som varit värd att ha! "vad var det jag sa" har jag fått höra många gånger... ;) Så, det var en dyr men bra resevagn som vi faktiskt har använt en hel del, mer än på resor. Världens smidigaste vagn att fälla ihop och den blir som en väska att bära, på axeln om man vill. Den börjar hon ju också bli för lång för, så det är väl bara under sommaren hon kan använda den med. Men den får följa med om man inte behöver så mycket packning, eller om man behöver mycket plats i bilen eller så. Så det återstår bara att bestämma vilken utav Yoyon och City Joggern vi ska ta med på semestern i sommar... I-landsproblem delux!
 
Vad har ni för vagn/vagnar till ditt/dina/ert/era barn, och hur gammalt är barnet som använder den nu? Har ni haft andra vagnar tidigare? Vilken har varit favoriten? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback