Sommarvärmen fortsätter

I fredags var förmodligen sista dagen vi vabbar för Allie den här omgången. Hon hade ju fått skorpor på prickarna typ i tisdags/onsdags och sen har hon varit hostig. Hon hade säkert kunnat gå till förskolan i fredags, men vi valde att ha henne hemma även då. Jag var hemma med henne första halvan utav dagen, och sen tog A över så att jag kunde åka in och jobba lite. Blev även AW uppe på taket på jobbet vid 17-tiden med kollegorna, trevligt!
 
En fredagsförmiddag med en lite hostig Allie
 
Igår jobbade jag nån timme på förmiddagen (ja, det är en del att göra nu), och sen åkte A iväg till en kompis i Uppsala. Viktoria kom hit vid 14-tiden och det blev då en långpromenad till Alby medan Allie sov i vagnen och sen glass på nya Uddby Caféet. Mysigt, och kul att visa Viktoria runt här i området :) Allie fick sedan leka en stund i lekparken innan vi tog en promenad runt Gimmersta på vägen hem. Viktoria stannade sedan kvar här och åt middag (kycklingtacos blev det) med oss. När Allie somande tog vi fram Carcassonne, och en skål med godis, och spelade en omgång. Sen satt vi och pratade  i någon timme :) Ungefär kvart i tolv åkte hon hemåt efter en riktigt mysig dag och jag gick och la mig. Toppenlördag!
 
Glass i stora lass - som det ska vara på sommaren :)
 
Viktoria blev snabbt favoriten och skulle här läsa bok för en trött men fokuserad Allie <3
 
Idag fick jag sova till kvart över 8, så Allie var alltså snäll och lät mig sova hela natten ;) Vi åt frukost, busade och åkte sedan in till centrum för att lämna tillbaka lite kläder som jag beställt till henne från HM. Beställde hem två storlekar av allt, så hon kunde prova dem först (y) Så smidigt att kunna lämna tillbaka dem i butik sen och slippa göra paket och frakta. Vi var även i stora lekparken och lekte en stund innan vi åkte hem för lunch. Det är väldigt sällan Allie har haft kläder från HM, men jag såg nu för nån vecka sedan att de hade jättemycket fint - plus en massa saker hon behövde, typ cykelbyxor och korta leggings. Såklart slank det ner nån extra klänning, just för att de var så fina :)
 
Bästa tjejen som finns! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback