Kroppen behövde nog vila

Sjukdomen fortsätter, men idag är bra mycket bättre än igår. Så bra att jag tror att jag eventuellt ska ta mig till jobbet imorgon (vi får se hur jag känner mig i eftermiddag). Jag började känna av lite halsont på söndagen för 1,5 vecka sedan, och sedan mer på morgonen efter. Tänkte att okej, nu blir jag förkyld. Hade sjukt mycket att göra på jobbet under veckan, så jag var ändå på jobbet i princip varje dag. Var på möte på tisdagen, gick till tandläkaren för att fixa min ståltråd, jobbade hemifrån en halv dag, var på möte nästa dag igen och då tyckte jag att jag lika gärna kunde stanna kvar ett tag på jobbet, när jag ändå var där. Torsdagen förra veckan stannade jag dock hemma, även om jag orkade jobba lite grann. Fredagen kände jag att jag inte kunde vara hemma, då vi skulle ha ett trippelmöte i olika projekt uppe i Norrtälje. Jag följde med och var helt slut när vi kom tillbaka till kontorer efter det. Jag tänkte ändå att "nu får jag vila i helgen så är jag tillbaka på jobbet på måndag". 
 
Vi har haft en väldigt lugn och skön helg, men jag har inte haft mycket till ork. Vi har ritat en hel del, och suttit i timmar och byggt (små)lego, byggt halsband/pärlplattor osv. Avslappnande och kul, och det passade verkligen mig i sjukstugan :) Dock så höll förkylningen i sig och jag fortsatte vara täppt. Det började även göra mer ont i bihålorna. På söndagkvällen kände jag att jag skulle vara jag tvungen att vara hemma, för jag kände mig inte alls bättre, snarare tvärt om. Och tur var väl det - AJ va ont i bihålorna jag hade igår!! Antar att det var en bihåleinflammation jag råkat ut för, tänker att det kanske är ett straff mot min kropp för att jag inte vilade förra veckan. Jag kunde inte öppna munnen ordentligt igår för att det gjorde så ont i "kinden", det kliade i tänderna och jag var helt sänkt. Jag la mig på eftermiddagen, vid 13.30 och ställde klockan på 15.00. Trodde inte riktigt att jag skulle somna, men det gjorde jag nog ändå ;) sen när klockan ringde tog jag telefonen i handen och stängde av larmet. Nästa gång jag kollade på klockan var den 16.04 - WHAT? Jag hade alltså somnat om en timme och nu var jag redan sen för att hämta Allie på förskolan. Jag slängde på mig kläder och sprang iväg.
 
På kvällen sen var jag inte direkt trött och jag har inte sovit särskilt bra i natt, tror att det blev lite för mycket sömn igår på dagen. Men jag är betydligt piggare idag och har knappt ont i bihålorna (än i alla fall). Dock var jag tvungen att säga ifrån att följa med på mötet jag hade idag i Uppsala, så dåligt som jag mådde igår så kände jag att det inte skulle funka. Tyvärr, för jag hade väldigt gärna velat vara med.
 
Min lilla klätterfia...
 
...som (typ) alltid är så sprallig, tokig...
 
...och glad! Älskar henne <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback