Lekdejter

Nu är det redan 1,5 vecka sedan vi hade bestämt träff med Isabel och Ophelia efter att jag hämtat Allie på förskolan. Så vid fyra-tiden den fredagen åkte (ja, det regnade en hel del) vi bussen ner till dem. Allie och Ophelia lekte så fint inne på O's rum :) de byggde en del Lego, hoppade högst, tittade i böcker och fick en varsin klämmis som de så sött skulle sitta bredvid varandra och äta ;) jag och Isabel satt också där inne och pratade med varandra och hjälpte till i leken under tiden. Innan vi skulle gå hemåt får middag så började de leka och busa mer med varandra och de sprang fram och tillbaka efter varandra, från O's rum till soffan i vardagsrummet, till O's rum och tillbaka. Sådär höll de på, sprang, skrattade och hade jätteroligt, så Allie ville inte alls att vi skulle gå hem sen. Förståeligt :)
 
Sötisar! Va stora ni har blivit <3
 
Jag kom även på att jag inte lagt ut några bilder sedan i somras, de gånger som vi träffats då. Bland annat så har vi setts några gånger nere vid Strandbadet, ibland i lekparken och en gång på stranden för att bada. Så kul att ha haft dem boendes här i Tyresö, nära oss! Men snart flyttar de, då hoppas vi dock på att få komma och leka i deras nya boende i Nacka istället (och så får ju de såklart komma tillbaka till Tyresö och leka med oss också), det är ju inte såå långt bort ändå :) Jag hoppas att tjejerna kommer vilja träffas och leka/umgås när de blir äldre också - hur bra vore inte det, om de kan leka med varandra samtidigt som jag och Isabel kan umgås! Vänner som är guld värda :)
 
Leker med bollen...
 
...kastar iväg den och springer sedan och sparkar på den :)
 
Här tittar de på en nyckelpiga som kryper på stranden - väldigt intressant!
Så gulligt också, att deras skuggor bildar ett hjärta mellan dem ;)
 
Sen blev det lek i lekparken där de satt och grävde med varsin halva (!) av en spade!


Kommentarer
Isabel säger:

Så mysigt att ni kom förbi, vi är så glada att vi har er :) Blir jättekonstigt att inte bo nära varandra längre! Tur att det inte är så långt :) Hoppas också att de kommer vilja fortsätta ses när de blir äldre!

Svar: <3 <3
Helbraflinga

2018-09-18 | 23:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback