Ännu en vecka...

...har gått, och vi är ännu en vecka närmare bebis. Tycker verkligen att den kan ta och komma ut nu :) Jag menar, imorgon går vi ju faktiskt in i vecka 40, och jag blir lätt rastlös!
 
Under veckan som gått har A jobbat och jag och Allie har fått roa oss själva om dagarna. I måndags var vi till Tyresö Centrum för att leka i lekparken och uträtta några ärenden. Det var så skönt att åka dit och leka Allie leka på ett ställe där hon kunde klara av i princip allting själv, till skillnad från den lekpark vi har närmast här hemma när alla förskolor/skolor är igång. I centrum slapp jag lyfta, passa och hjälpa henne titt som tätt och kunde istället sitta och vila och prata med henne från sidan. Min kropp orkar liksom inte så mycket mer nu har jag känt. Vi åt även lunch där, varefter hon fick leka i lekrummet medan jag drack mitt kaffe och innan vi tog bussen hem igen så hämtade vi ut mina nya testlinser, hämtade ut Babyboxen från apoteket hjärtat och gick in på Lindex en sväng - finns såå mycket fint där nu, men jag ska hålla mig från att handla till att bebis kommer ut, så jag vet vilka färger jag ska välja - alla kläder vi har nu i minsta stolkerarna är så neutrala ;)
 
On top of the train!
 
På tisdagen var vi bara hemma hela dagen. Allie vakande väldigt tidigt på morgonen, så jag antog att det skulle behövas en lunchsovning. Så på förmiddagen lekte vi med Allies tågbana (som inte varit framme på flera månader) innan vi gick ut med vagnen. Hon vägrade äta lunch först, så hon fick sova och jag åt lunch och la mig en stund jag med, innan hon vaknade igen. Efter att hon ätit tittade vi på Nalle Puh-film, byggde pärlplattor och hade det så mysigt. Hon var verkligen en ängel den här dagen :)
 
Så kul med leksaker som man inte lekt med på väldigt längre :)
 
Inför onsdagen hade jag laddat upp med energi för att ta med mig Allie till Kaatach (leklandet här i Tyresö). Vi åkte dit vid halv elva och hon var superglad när vi kom dit och bara sprang in. Hon var näjd så länge hon fick leka, så jag lät henne bestämma en hel del om var hon skulle och hur länge hon skulle vara inne/ute osv, men efter en timmes tjat (från mig) om att vi borde äta klarade inte mitt tålamod längre och det blev gnäll, gråt och skrik. Till slut åt vi och sen fick hon åka karusell ute. Allt blev bra och fortfarande, så länge hon fick leka som hon ville, så var hon glad. Jag fick tjata till mig en fika (trots att hon skulle få glass), då jag var ritkigt trött/slut och lät henne leka en stund till efter det. Men sen ville jag verkligen hem - INTE Allie. Blev skrik, panik och gråt även den här gången och jag var såååå slut. Gravid i vecka 39, helt själv med en trotsig 3-åring på ett lekland i närmare 5,5  timme kanske inte var den bästa idén.... Hem kom vi till slut i alla fall, helt slut båda två.
 
Studsmatta är bland det bästa som finns ;)
 
Kul att se att hon har sån inlevelse, trots att hon inte ens spelar på riktigt ;)
 
Karusell var kul!
 
Hittade lite saker att klättra på på taket :)
 
Nöjd och trött tjej som fick cykla runt
 
På torsdagen tog vi det lugnare, hemma på förmiddagen och sen på eftermiddagen åkte vi hem till Allies förskolekompis Linnéa (som tyvärr byter förskola nu till hösten) för första gången. Vi var där i några (regniga och åskande) timmar, lekte, fikade och pratade bebisar - de väntar också barn, om ungefär en månad. Förhoppningsvis kommer vi att kunna ses mer framöver även med bebisarna :)
 
I fredags kom Isabel och Ophelia hit och gjorde oss sällskap. Det blev lek och prat, men även en del gnäll från tjejerna. Det kan ju inte gå bra varje gång ;) efter lek och lunch fick tjejerna titta på deras favoriter Paw Patrol på tv:n medan jag och Isabel satt och pratade en stund. Blev en hel bebisprat och tjejsnack :)
 
Lördag och söndag var svärmor + sambo här hos oss. De och A var iväg till Notholmen igår kväll, för att titta på Cajsa-Stina Åkerström, och sen sov de här. Så det blev en hel del umgänge medan de var här, både inne och ute i lekparken. Vi testade även lunch på Café Clara här på torget för första gången - där kommer jag nog att luncha med bebis ibland under hösten känner jag på mig ;)

Kommentarer
Akira Öken säger:

Känner verkligen igen mig i känslan av att bebisen gärna får komma ut nu. Är själv i vecka 39 och är rätt klar med att vara gravid... 🙂

2019-08-12 | 21:31:48
Bloggadress: http://akiraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback