Vecka 39

Veckan som gått var alltså vecka 39 för vår del, som jag skrev i senaste inlägget, och idag går vi in i vecka 40. Det är sjukt att det är så nära nu, men det är också skönt, för jag börjar bli rastlös av väntan. Jag har liksom gjort allt här hemma inför bebisens ankomst känns det som + hunnit vila en hel del. Liggdelen på vagnen är det enda jag kan komma på att är kvar, men det hinner jag förmodligen fixa innan bebis tittar ut - enligt min känsla i alla fall ;)
 
 
En del rörelser som bebis gör nu har börjat göra ont, jag har ibland ilningar ner i blygdbenet, som även de är obehagliga/gör ont. Annars är det mest att sammandragningar kommer nån gång då och då och att jag väldigt ofta får en fot, eller numera ibland två fötter, som trycker ut på vänstra sidan av min mage. Det känns som att det syns en liten kula då, men det är bara så det känns. Känner man direkt där så är det väldigt tydligt att det är en liten hård fot. Oftast flyttar den på sig om man trycker lite på den också ;) A har även börjat fråga och kommentera när jag säger aj, eller oj, eller något liknande - "kommer bebis nu?" ;) lite kul - han tycker också att bebisen kan få komma nu :)
 
Något jag reflekterade över under veckan är att jag nog är smidigare den här gången. Med Allie kommer jag ihåg att jag liksom fick böja mig ner på "huk" med rak rygg och armen längs sidan av kroppen om jag skulle ta upp någonting från golvet, nu böjer jag istället ryggen (och ibland benen också såklart), men tar upp saker i princip som jag alltid gör :P undra om detta beror på att jag har burit Allie och böjt mig ner och letat efter saker till henne osv, eller om det beror på att jag inte lagt på mig lika mycket vikt/svullenhet som förra gången. Den här gången kan jag liksom fortfarande ha och ta av mig mina ringar på fingret plus att jag inte har behövt BH-förlängarna som jag behövde/köpte förra gången. 
 
Någon dag under veckan så drömde jag en rätt jobbig dröm. Jag låg inne på BB och hade fött vårt barn (som för övrigt var en pojke - övervägande pojkar so far i drömmarna alltså), men det konstigaste var att jag inte kom ihåg någonting av själva förlossningen. Bebisen som låg där framför mig kändes inte heller alls som min egen, det såg inte ut som att det kunde vara det heller då pojken hade svart hår och svarta ögonbryn samt var alldeles för stor, bebisen såg ut att vara flera månader gammal, inte alls som en nyfödd. Men det där var tydligen mitt barn och var A var har jag ingen aning om. När jag kom på att jag inte alls kom ihåg förlossningen började jag ifrågasätta vad som hade hänt, hur allt hade gått till, om jag hade fött vaginalt, hade jag spruckit, hur mådde min kropp osv. Det kändes som att jag liksom var snuvad på förlossningen. Aa, ni vet hur drömmar kan vara, hoppas att jag kommer att vara vaken och minnas min förlossning med bebisen snart i alla fall, och att det blir en bra till sådan :)
 
Vi är ju beräknade den 18e eller 19e aug, 18e efter uträknat datum och 19e enligt ultraljudet. Inte för att det behöver bli lika den här gången, men jag har hela tiden tänkt att bebis kommer att titta ut på uträknat datum (på söndag), eftersom att Allie gjort det. Nån dag fick jag dock tanken, att om bebis håller sig lika som Allie gjorde så kan det ju även betyda att den vill titta ut 2 dagar innan ultraljudsdagen, vilket alltså blir på lördag, den 17e. Och om det ska bli ungefär samma tid som Allie kom så kommer ju allt att börja på fredag ;) haha, vi får väl se hur rätt det blir, men just tiden/dagen som bebis väljer att komma på är väl egentligen det som jag funderar mest  på nu hur det kommer att bli. Eftersom att vi inte har någon släkting här i Stockholm så har vi lite olika alternativ att välja när det väl startar, då beroende på vilken dag, vilken tid på dygnet osv som det hela sätter igång. Skulle helst slippa att det går allt för fort också, så att vi inte behöver ta med oss Allie in på förlossningen, men i värsta fall får någon komma och hämta henne där.
 
Ett sista MVC-besök har vi ju inbokat på torsdag också, det är jag iofs inställd på att jag ska kunna gå på... Kanske ett lite svamligt inlägg, men som ni kanske märker så är jag både nyfiken och har tid att tänka en del ;) ska bli såå mysigt när bebis kommer nu, att slippa väntandet och komma in i en sorts vardag igen :) <3
 
Och frågan; blir det en pojke eller flicka - vad tror ni?
och vilket datum kommer bebis att födas? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback