3-årskontroll

För en vecka sedan var jag med Allie till BVC på morgonen, det vankades nämligen 3-årskontroll. Jag tycker det är riktigt kul att vara med på dessa kontroller och få se hur hon uppnått sina mål, vad de säger om henne osv :) Vi var där ungefär 10-15 minuter innan vi hade vår tid, så Allie fick leka av sig lite i lekrummet - det var roligt! Var lite svårt att få med sig henne därifrån sen. Hon fick i alla fall komma in i rummet och de började med att bygga ett pussel. Där kollades det om hon kunde namnen på djuren, om hon tillät turtagning, om barnsköterskan fick ögonkontakt med Allie under tiden de la pussel osv. Det gick superbra! Sen fick hon titta på lite bilder, också för att se vilka ord hon kunde, det snappades även upp att hon pratade i jag-form, vilket var en utav kontrollerna också. 
 
Sen var det dags för vägning och mätning - Allie var 99,9 cm lång och vägde 17 kg. Vi fick även se på kurvan hur hon låg nu jämfört med tidigare och längdkurvan ligger hon lite över nomala på, vilket hon gjort hela tiden. Viktmässigt hade hon gått lite över sin normala kurva, vilket betyder att jag nog inte alls behöver vara orolig för de gånger hon somnar innan middagen och sover vidare hela natten :P Allt gick alltså hur bra som helst, och största problemet sedan var att återigen få med henne från lekrummet - och tillbaka hemåt mot förskolan. Hon var dock superglad när hon väl kom till förskolan, så det gick ju jättebra det med :)
 
Tänk att på det här BVC-besöket var hon inte stor - även om jag såklart säkert tyckte det då ;)
5 månader, och imorgon fyller hon 3! <3


Kommentarer
Anonym säger:

Så söt tjej ni har! 😊

2019-07-16 | 08:10:26
Bloggadress: http://nouw.com/mmalls

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback