Hemester

Efter att vi kommit hem från Örebro har vi haft en hel del planerat. Känns lite som att allt kommer i början av semestern, så får vi/jag vila sen i för bebisens ankomst.
 
I torsdags var vi till Gröna Lund med Klara, Uffe, Nora och Ethel. Perfekt för både Allie och Neo och ha någon jämngammal med sig att åka med. Neo och Nora sprang runt mest själva på lilla delen medan Allie och Ethel skulle åka lite olika saker ändå ;) vi hade i alla fall en riktigt mysig dag tillsammans och avslutade det hela med att åka till Fridays i Kungsan och äta middag. Med övertrötta och bråkiga (våra) barn så gick det inte smärtfritt men ändå hyfsat till slut :)
 
Kul med karusell!

Föreställning med senaste favoriterna Pyjamashjältarna - jag och Klara tog med oss de yngsta barnen medan de äldre åkte Vilda Musen
 
 
På besök i Pettson och Findus hus, här vevas det i snickarboden :)
 
Glass går alltid hem! Hon tappade första kulan Minionglass på marken, blev förtvivlad och fick en ny = nöjd igen ;)
 
I lördags var nästa utflykt planerad, den här gången till Fjäderholmarna för att fira svärmor. Hon fick det i present när hon fyllde år i maj, så nu var det dags. Det var vi, Lisbeth och Benny och A's bror med tjej som tog båten ut vid 13-tiden. Vi började med att fika lite macka, kaffe och glass när vi kom ut, kollade lite inne i alla butiker och barnen fick leka av sig lite. Kl 16 hade vi bokat bord för middag på Fjäderholmarnas Krog - perfekt tid, för 16.05 började det regna ;) där åt vi riktigt god mat medan vi tittade på alla båtar som åkte förbi. Jag tog Toast Skagen till förrätt och Regnbågsfilé med kronärtskockshjärtan, potatis, bakat ägg, vattenkrasse, anjovis- och parmesanmajonäs till huvudrätt. Till efterrätt räckte det bra med cappucino och en tryffel. Vi tog sedan båten tillbaka vid 19 efter en härlig dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I söndags hade jag och Allie planerat in en lekdejt med Isabel och Ophelia. Vi tog bilen dit och när vi kom fram så visade det sig att det inte alls skulle vara bara en lekdejt ;) förutom Isabel och Ophelia så var även mina systrar där och Viktoria. De hade alltså ordnat en Babyshower för mig! Jag blev såå överraskad och fällde några tårar när jag fick syn på all(t)ihopa :) Vi fick lunch och fika där hemma, gjorde roliga ord- och bokstavslekar med bebisteman, vi fick en stor blöjtårta och ett paket med en supermysig filt till bebisen. Allie och Ophelia var uppe i varv och lekte massor under tiden, de var så söta när de satt vid ett eget litet bord och fikade också :) jag lämnade sedan av Viktoria på Gullmars (hon hade alltså åkt ner från Sundsvall bara för att vara med på min babyshower<3) och vi fick sedan med oss Linnea och Lotten hem på middag innan de åkte hem igen. Tack igen tjejer för att ni ordnade en fin babyshower till mig (och bebisen) :)
 
Ophelia, Isabel, Viktoria, jag med magen, Linnea, Allie och Lotten :)
 
 
 
 
 
 
Så söta <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback