MVC och vi går in i vecka 38

I fredags var det dags för MVC-besök igen, och det KAN vara så att det var det sista besöket där innan bebis kommer. Vi har ett till besök inbokat den 15 aug, så vi får se om jag hinner gå på det...
 
Vi lyssnade i alla fall på hjärtljuden igen, de låg på 145 som de flesta andra gånger. Bebisen var helt fixerad nu, senast hade hon tydligen sagt i princip fixerad, så nu är bebis redo för "utskjut" ;) SF-måttet fortsatte att följa sin kurva och låg nu på 35. Vi skrev en sammanfattning och ett förlossningsbrev (digitalt) tillsammans och jag känner att den här gången får det räcka med det brevet. Jag känner inte att jag behöver skriva något själv. När det var dags att gå vägde jag mig också, +10 kg ligger jag på nu, så slutvikten kommer inte att bli lika hög som med Allie - men bebis tippas att bli ungefär lika stor i alla fall :P
 
Tre gånger den senaste tiden har jag drömt om förlossningen. Första gången var det en tjej, andra gången var det en kille och nu den tredje gången var det tvillingar, och då en av varje - ingen hjälp av drömmarna med andra ord ;) Men jag har ändå fått en känsla nu igen, och jag tror på något sätt att det är en till tjej - medan Allie fortfarande är säker på en kille. Börjar bli riktigt nyfiken nu faktiskt på vem det är där inne och jag har även kommit till den gränsen att jag nu känner att det inte spelar någon roll vilken dag bebis tittar ut, den kan lika gärna få komma imorgon. Inte för att jag egentligen är trött på att vara gravid, men mest för att jag känner att vi har landat i allting nu, vi har gjort allt vi planerat under semestern och bebiskläderna, blöjor, nappar och grejer är framtagna. Är dock två saker kvar vi borde göra först - packa BB-väskan och sätta ut babyskyddet i bilen :) Men nära är det! Kände framförallt det i söndags när jag såg att det var 21 dagar kvar - alltså bara 3 veckor! :O Idag ligger vi alltså inne i vecka 38 (37+2) <3
 
Kom på här om dagen att vi inte hade någon stans att lägga bebisen kläder, så jag fick ett ryck och rensade en låda i byrån, det får räcka så länge. Plockade sedan fram de kläder som vi hade i storlek 50-62 till bebisen och la ner dem där. Har lite "typiska tjejkläder" kvar i en hög som jag lägger fram senare om det bli aktuellt också. Med i lådan ligger även några filtar och blöjor (några från blöjtårtan) samt nappar, flaskor och leksaker från babyboxarna jag hämtat ut. Sen så ska jag tvätta de nya kläderna vi har köpt/fått också, innan även de åker ner här :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback